Re: ZUS i inni...

Autor: Sławomir Białek (civic_at_patek.netinfo.pl)
Data: Mon 31 Jul 2000 - 01:17:24 MET DST

On Sun, 30 Jul 2000 22:29:16 GMT, Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_waw.pdi.net> wrote:
>To ja moze jeszcze przypomne ze na dokladke jestesmy jedynym krajem w
>ktorym zada sie przekazywania rozliczen finansowych droga
>elektroniczna nie dajac mozliwosci skutecznego prawnie uzyskania
>potwierdzenia zlozenia rozliczenia w terminie - wszelkie bowiem
>przesylane przez ZUS potwierdzenia mozna sobie w buty wlozyc wobec
>braku ustawowego uregulowania kwestii podpisu elektronicznego...

ZTCW:
- nie jest potrzebne uregulowanie kwestii podpisu elektronicznego
  dla potrzeb rozliczeń z zusem, bowiem ustawa o ubezpieczeniach
  społecznych zawiera co trzeba (ZTCP 13.X.98)
- problemem raczej chyba jest brak serwera znacznika czasu
  (zaufanego i wiarygodnego) lub innej tego typu usługi
- unizeto (zaufana trzecia strona w zusowym systemie)
  pracuje nad rozszerzeniem swojej funkcjonalnosci o potrzebne
  elementy

Sądze więc, że w momencie gdy zostaniemy do tego zmuszeni
będą już dostępne skuteczne prawnie potwierdzenia.