Re: Ciekawostka dropsa... czyli kolejna inwestycja tp.internet

Autor: Michal Zalewski (lcamtuf_at_dione.ids.pl)
Data: Mon 31 Jul 2000 - 01:22:25 MET DST

On 31 Jul 2000, Samotnik wrote:

> Biedny, ograniczony Warszawiaku! Pobudka? Na prowincji są inne
> zarobki, inne koszta... Zejdź ze swojego padołu i zakończ tę żenującą
> dyskusję, bo co jak co, ale negowanie oczywistych faktów marnotrawstwa
> pieniędzy i ogólnie złego zarządzania w TPSA jest po prostu śmieszne.

Chcialbym ta dyskusje skonczyc juz dawno. Nie staram sie negowac
*jakichkolwiek* faktow na temat TPSa poza stwierdzeniem (ktore prawda nie
jest), ze TPSa ma niepodzielny monopol na swiadczenie uslug do Internetu,
ze nie istnieje inna siec szkieletowa nic Polpak etc - a to sugerowal
przedpiszcza - doslownie - ze innego szkieletu nie ma i przez wiele lat
nie powstanie, ze nie ma alternatywy dla wyjsc na swiat oferowanych przez
TPSa.

Jest.

Fakt - nie wiem, jak wygladaja realia zakladania dzierzawek w innych
miastach - ale wciaz mam poczucie, ze istnienie tu problemow - jesli
takowe wystepuja - nie zmieniloby sie, gdyby nie bylo studio.tpi. Tak,
sporo rzeczy powinno sie zmienic, i zmieni sie, ale nie pomoze tu ani
glupie narzekanie, ani bezprzedmiotowe ataki...

Niczemu innemu nie przecze - choc fakt, daleki jestem od przylaczania sie
do ogolnego narzekania - po czesci z powodu swojej niecheci to tego typu
akcji, po czesci przez to, ze pracuje, gdzie pracuje.

> Przyznaj w końcu, że TPSA oferuje kiepskie usługi oraz że pracujesz w
> spółce bezpośrednio z nią związaną.

Nie mam zamiaru wypowiadac sie na temat jakosci uslug i nigdy tego nie
robilem. Ilekroc ktos twierdzi jednak, ze jest ZMUSZONY do korzystania z
sieci szkieletowej Polpaku i przez to jego zycie jest zle, bede mowil, ze
to jego problem - bo wybor ma dosc szeroki.

Nie zaprzeczam tez, ze pracuje w spolce bezposrednio zwiazanej z
TPSa. Pragne Ci jednak przypomniec, czego dotyczyla dyskusja - nie, nie
jakosci uslug TPSa. Dotyczyla tego, ze w kafei TPi serwowane sa zimne
przekaski, co wg. przedpiszcy jest szczytem absurdu, jesli on nie moze
wyslac plikow na Floryde. Moze jest jakas korelacja, moze nie (przychylam
sie do tego ostatniego - ze powstanie TPi nie zmienilo w tej materii zbyt
wiele), w kazdym razie BZDURA jest przeczenie istnieniu innych providerow,
innych wyjsc na swiat etc, etc.

> Może te Twoje frustracje wówczas znikną, bo na razie uporczywe
> zaprzeczanie tym kwestiom (nie wiadomo nawet, po co...) weszło Ci w
> dziwny nawyk.

Ktorej z tych kwestii zaprzeczylem? Daj spokoj... nie frustruje sie, tylko
normalnie... zupelnie tak jak ty teraz... irytuje takimi wypowiedziami
(jak ty moimi ;).

> Nigdy nie narzekam na TPSA i nie lubię takich dyskusji, które Ty
> napędzasz.

Tez nie narzekam i nie bawie sie w takie dyskusje. Poczulem sie
odpowiedzialny zabrac glos na temat IMVHO lekko idiotycznej wypowiedzi na
temat studio.tpi. Pech chcial, ze watek blyskawicznie zszedl na temat
ciezkiego losu kogos, kto chce wyslac maila, ale nie moze tego w zaden
sposob osiagnac.

> ATSD: przyjedź do mnie do Bielska-Białej i załatw mi 'dzierżawkę za
> grosze'. Nie, lepiej kilka, do wszystkich polskich backbones.

Cytujesz polowe zdania. Ceny dzierzawek w calej Polsce sa zblizone, o ile
sie orientuje, i nie sa niesamowicie wygorowane (tzn. jesli uda sie taka
dzierzawke zalatwic, na ogol jej utrzymanie wraz z oplata dla providera -
mam na mysli przepustowosc 33-115kbps - jest nizsze niz rachunki kogos
spedzajacego np. 5 godzin dziennie on-line). Czy i jak je mozna zalatwic,
to juz zupelnie inna sprawa, o ktorej faktycznie nie ma po co rozpisywac
sie w tym watku - generalnie dobrze nie jest :/

Michal Zalewski [lcamtuf_at_tpi.pl] [tp.internet/security]
[http://lcamtuf.na.export.pl] <=--=> bash$ :(){ :|:&};:
=-----=> God is real, unless declared integer. <=-----=