Odp: spam itd.

Autor: Marek Chmielarz (junior_at_post.pl)
Data: Fri 09 Jun 2000 - 12:01:17 MET DST

ZC> Dostałem list od administratora jednego z serwerów uczelnianych w którym
ZC> skarży się on na spam, którego padł ofiarą i żąda ode mnie wyciągnięcia
ZC> konsekwencji wobec spamera. Chodzi o to że spamer założył sobie konto
www na
ZC> serwerze którym administruję (jest to serwer darmowy) i pospamował
ZC> rozsyłając listy zachęcające do odwiedzenia jego witryny. Jeden z listów
ZC> dostał właśnie ów administrator i zażądał ode mnie w liście usunięcia
ZC> witryny owego gościa (jako karę za spamowanie).
[.....]
ZC> (...)niech mi ktoś wytłumaczy jaki wpływ na
ZC> edukację gościa który ma konto pocztowe gdzieś nie wiadomo gdzie wpłynie
ZC> fakt odcięcia ruchu z serwera uczelnianego gościa który dostał spam do
ZC> mojego?

To chyba logiczne:
Skoro koleś spamuje serwer uczelniany reklamując swoją stronę, to
jeśli nie skasujesz jego strony, odniesie sukces i zachęci go to do
dalszego spamowania. Niewątpliwie gdyby każda strona reklamowana
na drodze spamu była kasowana, zakończyłoby to ten proceder.
Inna sprawa to czy takie postępowanie jest słuszne/etyczne/etc. -
przecież np. mogłaby się zdarzyć sytuacja, że ktoś złośliwie
wyśle "reklamę" konkurencyjnej strony, żeby admin ją zablokował.

--
/\/\arek Chmielarz
jonasz_at_post.pl