spam itd.

Autor: Zbigniew Cofala (cofala_at_firma.hoga.pl)
Data: Thu 08 Jun 2000 - 17:22:21 MET DST

Dostałem list od administratora jednego z serwerów uczelnianych w którym
skarży się on na spam, którego padł ofiarą i żąda ode mnie wyciągnięcia
konsekwencji wobec spamera. Chodzi o to że spamer założył sobie konto www na
serwerze którym administruję (jest to serwer darmowy) i pospamował
rozsyłając listy zachęcające do odwiedzenia jego witryny. Jeden z listów
dostał właśnie ów administrator i zażądał ode mnie w liście usunięcia
witryny owego gościa (jako karę za spamowanie). Napisałem mu że to nie moja
sprawa, i żeby się zwrócił do administratora serwera pocztowego z którego
gość spamował. Otrzymałem odpowiedź:

---
serwery pocztowe to inna sprawa i wiem co mam robic.
Mialem nadzieje, ze nie bedzie to potrzebne, ale w tej sytuacji bede
zmuszony na jakis czas zablokowac ruch do waszych serwerow.
---
Na moje pytanie o powód przyszła odpowiedź:
---
Jedynie w ten sposob moge przyspieszyc edukacje tej osoby, ze spam do nieczego
dobrego nie prowadzi.
---
I teraz proszę mi wyjaśnić: czy ja jestem idiotą że nic z tego nie
rozumiem? A jeśli jestem idiotą, to niech mi ktoś wytłumaczy jaki wpływ na
edukację gościa który ma konto pocztowe gdzieś nie wiadomo gdzie wpłynie
fakt odcięcia ruchu z serwera uczelnianego gościa który dostał spam do
mojego?
--
-=< all the best! >=-
cofala_at_firma.hoga.pl