Re: Pomysl: BOJKOT www.portal.pl (fwd)

Autor: Michal Zalewski (lcamtuf_at_dione.ids.pl)
Data: Sat 03 Jun 2000 - 11:40:21 MET DST

On 3 Jun 2000, Lukasz Trabinski wrote:

> Hmm, a jak myślisz dlaczego kuleje? :)

Zapewne nie z winy TPi ;P Czy w winy TPSa? Nie wiem, ale jestem w stanie
zrozumiec, ze biorac pod uwage nieprzecietne koszty rozbudowy i
modernizacji calej sieci (zauwazcie - niemal wszystkie centrale
telefoniczne w Polsce, a napewno te w miastach, w ostatnich latach zostaly
wymienione na wcale przyzroite cyfrowe) - TPSa nie bardzo moze sobie
pozwolic np. na darmowy dostep do Internetu. Prawdopodobnie sporo rzeczy
mogla by zrobic inaczej, sporo lepiej, sporym problemem jest tez
infrastruktura... Ale do rzeczy, nie chce bronic Telekomunikacji, moj glos
w tej dyskusji ograniczal sie do stwierdzenia, ze jesli istnieja
uzasadnione pretensje, wszystko jest w porzadku, ale jesli kontrolnie
zarzuca sie firmie X zwiazanej z firma Y cos, wiesza psy na pracownikach i
tak dalej, to moze lepiej sie postukac w glowe albo sprawdzic adres ;P

> Prawda jest taka, że w teorii może już nie jest monopolistą, ale w praktyce,
> nadal tak.

Gadasz glupoty. Juz pomiajajac to, ze kilka firm zbudowalo sobie wlasne
szkielety, ma wlasne lacza na swiat, to nawet jesli mowimy o TPSa,
przeciez udostepnia ona na ogol dostep dla providerow, tu jest wolny
rynek. Tyle tylko, ze na razie zadnej takiej firmie, podobnie jak
Telekomunikacji, nie oplaca sie udostepniac Internetu za darmo (czyli
ponosic koszty), liczac na zyski, ktore to przyniesie (rozwoj Internetu,
wiecej klientow, wiecej reklam, zyski na gieldzie etc). TPSa i tak wybila
sie SDI, choc problem z dostepnoscia to zawsze cos :/

> Jeżeli będe chciał się podłączyć do innego operatora, to napewno
> częśc pieniędzy, które będe musiał zapłacić temu operatorwoi spłynie
> do tpsa

To dosc normalna praktyka. A czesc pieniedzy TPSa splynie do providerow,
ktorzy udostepniaja nam lacznosc ze swiatem. Tak jak mowie, nikt nie kwapi
sie na razie do podarowania Internetu za darmo lub po bardzo
konkurencyjnych cenach ;P Czy to wina TPSa, czy tego, ze nasz Internet
dopiero raczkuje? A czyja to wina, ze raczkuje? Mozna sie bawic w szukanie
winnych, TPSa ma swoja niemala wine, jak mi sie wydaje, ale ;P Zreszta
aghrr! Co ja robie ;P Nie chce byc adwokatem TPSa. EOT :P

> pomijam już oczywiście zasygnalizowany fakt, dodatkowych opłat za
> stworzenie możliwości technicznych.

A to juz by nalezalo tepic.

Michal Zalewski [lcamtuf_at_tpi.pl] [tp.internet/security]
[http://lcamtuf.na.export.pl] <=--=> bash$ :(){ :|:&};:
=-----=> God is real, unless declared integer. <=-----=