Re: RBL # Re: prosba pouczenie (informacja)

Autor: Sylwester Zarębski (sylwek_at_isp.net.pl)
Data: Tue 28 Mar 2000 - 16:00:56 MET DST

Krzysztof Czuma wrote:

> Jasne, ze mozna znalezc dobrze brzmiacy pretekst do ukrywania tej
> listy. Nie jest natomiast jasne dlaczego uzyl Pan argumentu: "mozna
> ustalic konkretny serwer" na zarzut: "nie mozna ustalic listy".

Bo ustalanie listy jest niczym innym jak formułką:
for ( host_z_listy ; nr++ ) tab [nr] = sprawdź_rev_dns_w_rbl ( ip_hosta );

> Dla Pana moze byc przyslowiowy, dla mnie faktyczny.

To może Pan WYŁĄCZNIE będzie opłacać tych panów, którzy
choćby RĘCZNIE wpisują rekordy DNS ?? Jestem przekonany, iż
znaczna część (wszyscy ???) będą popierali taką społeczną
inicjatywę.

> Zasada jest taka, ze nazwa musi byc unikalna.

> Jest mozliwe. Technicznie moge zdefiniowac na wszystkich naszych
> serwerach primary dla domeny nask.pl.

Dwie poprzednie wypowiedzi są sprzeczne z sobą..
Czy nazwa MUSI być unikalna ?? czy jest technicznie możliwe, iż nie ??

Rozumiem, iż można SOBIE zdefiniować czyjś DNS, ale jak tu powiedzieć
KOMUŚ, iż ten jest inny. System działania DNS (znany chyba Panu) odwoła
się nie da Pana, a do serwera odpowiedniego za tę domenę. Poza tym
z tego, co można rozumieć z Pańskiej drugiej wypowiedzi to I TAK nadal
będzie to JEDNA DOMENA, A NIE DWIE. System DNS z Pańskiej strony będzie
widział jedną, a z drugiej strony drugą wersję domeny. Ale domena
będzie JEDNA. Tu nie trzeba wymyślać, wystarczy czysta logika.

> Nie prawda. Nie musi byc scentralizowany.

Aha.. czyli ja sobie zakładam coś_tam.pl i ktoś też.. i jak to
się łączy ??? Jakiś operator sumowania rekordów DNS ??
Może wzory ??

> Owszem, mozna.

A jak ??? Prosto i konkretnie.. JAK ??

--
pozdrawiam..
       ## ##      | Sylwester Zarębski - ISP Group |