Re: Czy da się sprawdzić istnienie e-mail'a?

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Mon 27 Mar 2000 - 11:26:34 MET DST

On Sun, 26 Mar 2000, Lukasz Kowalczyk wrote:

+[ Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne ]
+> >Przepraszam, że się wtrącam, ale IMHO Cc: na maila jest szalenie
+> >denerwujące.
+>
+> ..dla niektórych. Wiem. [...]
+> śledzić *wszystkich* wątków w które są zamieszani [...]
[...]
+Ale do tego służy np. scoring w porządnych i mniej porządnych

 Mhm... Co to ma być "scoring" ?? (różne funkcje bywają różnie
nazywane, może się spotkałem - ale nazwy nie kojarzę !).

+czytnikach. Jakbym chciał z kimś dyskutować za pomocą maila, to bym to
+zrobił, ale już bez angażowania grupy dyskusyjnej. Gdyby do wysyłania
+kopii na maila ograniczały się jedynie osoby, które z powodu używania
+wadliwych programów/bramek nie są w stanie inaczej śledzić dyskusji,

 Chyba nieporozumienie... To nie chodzi o "osoby, które *z powodu
swoich narzędzi" nie mogą śledzić dyskusji, ale również o "osoby,
które z powodu *CZYICHŚ* narzędzi nie są w stanie...".
 Załóżmy, że mam problem - nie jestem w stanie śledzić dyskusji
po wątkach (pine) i nie jestem w stanie czytać całej grupy (prawda).
 Jeśli *TY* mi nie wyślesz CC: - mam spore szanse, że przeoczę
odpowiedź jeśli np. zmienisz Subject albo coś w tym stylu.
 Jeśli przypadkiem zwracasz mi uwagę (tonym ostrym lub mniej), brak
mojej odpowiedzi zinterpretujesz albo "ma mnie w ..." albo "no,
ale mu dałem popalić !". A ja *nie wiem*, że coś pisałeś :)
[...]
+I co miałoby się znaleźć w Reply-To, aby uniemożliwić odpowiadającym
+wysyłanie kopii na maila?

 Hm... Ten pan ma rację :) To powinno działać w drugą strone:
ma Reply-To: -> chce kopii. Dobrze. Akurat my mamy problem:
bramka wykorzystuje Reply-To: jako adres bramki. Hm...

[...]
+> Co do netykiet: właśnie ta sprawa (posyłać/nie posyłać CC:)
[...]
+Na to już odpowiedziałem wyżej - nie widzę sensu łączenia grup
+dyskusyjnych i prywatnej poczty.

 Brakuje mi narzędzia typu "oznacz odpowiedzi na twój mail".
 Hm... Jakiś automat który czyta newsy *i* listy (sprzężone)
miałby szanse... Choć to przesada...

[...]
+No więc co miałoby być w tym Reply-To?

 Rzeczywiście nie pomoże, bo bramka wytnie.
 Aczkolwiek, jakby pisało: "donikad_at_dev.null" pewnie bym
się domyślił ;)

[...]
+Ma to chyba taką samą skuteczność, jak umieszczanie tylko w sigu adresu
+bez odspamiacza, czyli znikomą. A poza tym, lubię swoją sygnaturkę [...]

 Obok podpisu miałoby wyższą "wykrywalność" :)
 Niemniej rozumiem twoje argumenta. EOT

+PS. Zamieniłem plusy na ">".

 Ok. To też ciekawiostka: jakoś ostatnio zdarza mi się, że
ktoś narzeka że mu czytnik "+" nie potrafi rozpoznać.
 Miałeś jakąś intencję zamieniając ?
 A od lat widzę, że przy kilku "udziałowcach":
> + > # >
> + >
> +
 pozwala lepiej rozeznać, czyja odpowiedź jest czyja niż liczenie:

 :)

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.