Re: Czy da się sprawdzić istnienie e-mail'a?

Autor: Lukasz Kowalczyk (lukasz_at_warszawa.home.pl)
Data: Mon 27 Mar 2000 - 14:55:48 MET DST

[ Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne ]

> Mhm... Co to ma być "scoring" ?? (różne funkcje bywają różnie
> nazywane, może się spotkałem - ale nazwy nie kojarzę !).

Odpowiedzi na moje artykuły (i one same) dostają pewną liczbę punktów,
co jest sygnalizowane wykrzyknikiem, który mój czytnik pokazuje przy
nagłówku takiego artykułu. W ten sposób nie muszę pamiętać, w jakich
wątkach się produkowałem.

> Chyba nieporozumienie... To nie chodzi o "osoby, które *z powodu
> swoich narzędzi" nie mogą śledzić dyskusji, ale również o "osoby,
> które z powodu *CZYICHŚ* narzędzi nie są w stanie...".

Nie, w takim razie wystarczyłoby znaleźć w Usenecie *jedną* osobę
używającą wadliwego programu, by wszyscy musieli zacząć wysyłać kopie
postingów mailem, na wszelki wypadek. ;-) Zważywszy na powszechne
używanie odspamiaczy miałoby to dosyć zabawne skutki ("nie mam czasu
odpowiedzieć na twój list, bo muszę załatwić korespondencję od
mailer-daemona").

> Załóżmy, że mam problem - nie jestem w stanie śledzić dyskusji
> po wątkach (pine) i nie jestem w stanie czytać całej grupy (prawda).
> Jeśli *TY* mi nie wyślesz CC: - mam spore szanse, że przeoczę
> odpowiedź jeśli np. zmienisz Subject albo coś w tym stylu.

Jeżeli obawiasz się takich sytuacji, to ustawiaj FUT na grupę i do
siebie. Nie mogę zgadywać, jakiego programu kto używa i domyślać się,
czy przypadkiem nie jest to Pine z patchem umożliwiającym scoring.

> Brakuje mi narzędzia typu "oznacz odpowiedzi na twój mail".
> Hm... Jakiś automat który czyta newsy *i* listy (sprzężone)
> miałby szanse... Choć to przesada...

Scoring. Nie wiem, tylko, czy jakiś program pocztowy to implementuje
(mutt?).

> Ok. To też ciekawiostka: jakoś ostatnio zdarza mi się, że
> ktoś narzeka że mu czytnik "+" nie potrafi rozpoznać.

Mogę tak skonfigurować, by potrafił, ale po co? Jeżeli ktoś zrobi np.
jakieś wyliczenie oznaczając kolejne punkty plusem, to mój czytnik
podświetli to jako cytat. Nie bez powodu większość osób oznacza cytaty
przez "> ".

> Miałeś jakąś intencję zamieniając ?

Tak, zmniejszają czytelność. Jeżeli już musisz używać plusów (swoją
drogą, dlaczego plusy!?), to chociaż wstawiaj po nich spacje.

> A od lat widzę, że przy kilku "udziałowcach":
> pozwala lepiej rozeznać, czyja odpowiedź jest czyja niż liczenie:

Mi wygodniej jest liczyć ">". Nie obraź się, ale jeżeli chcesz, by twoje
artykuły były w pewien sposób oryginalne, pomyśl o jakimś zabawnym
Organization:, niebanalnym From: (ZmienNa_Fanklub ma taką nazwę nie bez
powodu), ale zrezygnuj z plusów, bo naprawdę zmniejszają one czytelność
Twoich artykułów.

PS. Wysłałem Cc:, zamieniłem plusy na ">". :-]

--
Łukasz Kowalczyk