Re: RBL # Re: prosba pouczenie (informacja)

Autor: Marek Kuchciak (mkc_at_ccs.pl)
Data: Fri 24 Mar 2000 - 12:13:51 MET

Krzysztof Czuma wrote:

> Uwaga jakby nie zupelnie do rzeczy. Napisalem: "listy" a nie "konkretnego
> adresu".

Ooo, całkiem do rzeczy. Po co komu lista wszystkich adresów znajdujących
się w RBL (RBL zawiera adresy IP, nie nazwy serwerów)? Jeśli po to, by
sprawdzić, czy jest na niej jakiś adres, to można to zrobić poprzez DNS.
Innych sensownych powodów póki co nie widzę. A publikowanie takiej listy
miałoby tę wadę, że spamerowi dużo łatwiej byłoby znaleźć serwer,
którego adres jeszcze nie znalazł się w RBL.

[o rejestracji domen]
> Gdyby Pan raczyl przez moment pomyslec, to doszedlby Pan samodzielnie do
> wniosku, ze haracz wywolany jest monopolizacja. Haracz jest skutkiem, a
> monopolizacja przyczyna.

To zbyt daleko idący wniosek. MSZ domeny i tak są zbyt tanie. Np. w .pl
powinno być kilka instytucji rejestrujących, które powinny odprowadzać
określone opłaty na szeroko rozumiany "rozwój Internetu". Pozostaje
tylko problem techniczny: jak rozwiązywać przypadki równoczesnego
ubiegania się o tę samą domenę przez kilka podmiotów za pośrednictwem
różnych rejestratorów.

Jeżeli są skuteczne, to są naganne.

Marek Kuchciak

--
Marek Kuchciak, Wroclaw, Poland   mailto:mkc_at_ccs.pl
standard disclaimer