Re: RBL # Re: prosba pouczenie (informacja)

Autor: Krzysztof Czuma (czuma_at_elektron.pl)
Data: Fri 24 Mar 2000 - 12:01:15 MET

Dzien dobry,

On Fri, 24 Mar 2000, Marek Kuchciak wrote:

> Ooo, całkiem do rzeczy.

Otwarcie mowiac: zupelnie od rzeczy i bez sensu. Ja zarzucam RBL, ze
ukrywa liste blokowanych serwerow, Pan odpowiada: mozna ustalic czy
konkretny serwer jest blokowany czy nie.

> Po co komu lista wszystkich adresów znajdujących się w RBL (RBL
> zawiera adresy IP, nie nazwy serwerów)?

Lista jest potrzebna do ustalenia czy naprawde RBL blokuje serwery
wg kryterium: "wyslali spam", a nie np.: "nie lubimy tych gosci". Na razie
nikt tego nie wie poza grupka anonimowych, samozwanczych kontrolerow.

> Jeśli po to, by sprawdzić, czy jest na niej jakiś adres, to można to
> zrobić poprzez DNS. Innych sensownych powodów póki co nie widzę.

Niedostatek wyobrazni. :)

> [o rejestracji domen]
>
> To zbyt daleko idący wniosek. MSZ domeny i tak są zbyt tanie.

Jesli raczy Pan wziac pod uwage, ze koszt rejestracji domeny jest mniejszy
niz 1 grosz rocznie, a NASK bierze za to 3 tys. groszy, to jednak wydaje
sie, ze cokolwiek przesadzili.

> Np. w .pl powinno być kilka instytucji rejestrujących, które powinny
> odprowadzać określone opłaty na szeroko rozumiany "rozwój Internetu".

Konkretnie Pan by sie chetnie podjal "rozwijania Internetu"? :)

> Pozostaje tylko problem techniczny: jak rozwiązywać przypadki
> równoczesnego ubiegania się o tę samą domenę przez kilka podmiotów za
> pośrednictwem różnych rejestratorów.

A jak sad rejestrowy rozwiazuje przypadek rownoczesnego ubiegania sie o ta
sama nazwe przez kilka spolek?

> Jeżeli są skuteczne, to są naganne.

No, to system nazw w Internecie jest naganny. Ja tez tak mysle ale z
innych powodow.

Krzysztof Czuma