Re: (Fwd) Re: Czy da się sprawdzić istnienie

Autor: Sławomir Białek (civic_at_patek.bildex.net.pl)
Data: Sun 05 Mar 2000 - 16:07:19 MET

On 5 Mar 00 10:33:32 GMT, Jaroslaw Rafa <raj_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
>Serwer nie jest czyims prywatnym domem (no chyba ze prywatny serwer na
>ktorym konto masz tylko ty i twoja zona ;-)). Lepsza bylaby analogia do
>zakladu pracy. Jezeli zadzwonilbys do mnie do pracy, i odmowiono by ci
>podania informacji, czy jestem aktualnie w pracy, czy nie, a jezeli nie to
>kiedy bedzie mozna mnie zastac, to uznalbys to za normalne???
tak, tak się robi...
oczywiście nie w przypadku, gdy częścią Twojej pracy
jest kontakt z klientami, również telefoniczny. Ale jest jeszcze
sporo innych zastosowań pracowników :) i czasem naprawdę trudno
lub jest to nawet niemożliwe - żeby dotrzeć do kogoś przez telefon
w firmie jeśli nie jest się na jakiejś liście klientów do tego
autoryzowanych. tak samo z serwerami, coś mi się wydaje,
że piszący tutaj obrońcy włączania fingerd za bardzo patrzą
przez przyzmat serwów uczelnianych i małych providerów.

a zresztą co ja Ci będę... zadzwoń do swojego banku i zapytaj
się czy prezes jest aktualnie w pracy, a jeżeli nie to kiedy
będzie można ją zastać :) jeśli źle trafiłem (nie wszędzie jednak
to działa tak samo) to zadzwoń z podobnym pytaniem do polkomtela.

--c