Re: Precz z CENZURĄ na polskich news!

Autor: Piotr Wilkin (pwilkin_at_astercity.net)
Data: Wed 05 Jan 2000 - 17:01:22 MET

Konik Bujany wrote:

> Chcesz mi powiedzieć, że nie mam racji ? A znasz temat ? Unikod
> powstał, bo istniało zapotrzebowanie na jego stosowanie. Konkretnie
> wszystkie współczesne specyfikacje opierają się na nim. Takie są
> fakty.

Hmmm... mała sugestia... zerknij na pl.internet.polip i zobacz ile osób
z chęcią przyjęło twoje posty w Unikodzie, a ile osób je skrytykowało.
Uszczęśliwianie kogoś na siłę nie ma większego sensu, a polip w
przeciwieństwie n.p. do pl.comp.os.linux nie jest grupą "dla unixowców",
więc argumenty, że to tylko "ciemnota" osób pracujących pod Unixem, jest
IMHO tutaj nie na miejscu.

Wiem, po co powstał Unikod, i wbrew pozorom Unixy też zaczynają go
stosować. Kłopot w tym, że na razie używa go zbyt mało osób, by był on
standardem używanym w Internecie. Standardy tworzą się na drodze
ewolucji i akceptacji przez użytkowników, a nie rewolucji. Bo w sumie co
szkodziło ci wysłać list w ISO-8859-2? Czy twój czytnik może nie
obsługuje tego standardu? Raczej jednak obsługuje. Więc po jakie licho
"uszczęśliwiałeś" na siłę użytkowników wysyłając im posty w Unikodzie?

Pozdrawiam
Piotr Wilkin
pwilkin_at_astercity.net