Re: Precz z CENZURĄ na polskich news!

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 25 Oct 1999 - 15:02:43 MET DST

Dnia 24 Oct 99 o godz. 15:03, Nina Liedtke napisal(a):

> Dyrektor biblioteki robi Ci łaskę (wedle Twojego rozumowania), bo
> przecież, pozostając w zgodzie z ustawą o bibliotekach, mógłby
> wprowadzić odpłatność za wszystko, poza samym udostępnianiem dokumentów
> - czyli za szatnię, za toalety, za dostęp do katalogów
> skomputeryzowanych, za rewersy, za pomoc w wyszukiwaniu, za czas
> przebywania w czytelni i osobno za zapalenie lampki na stoliku w tejże
> czytelni. Nie robi tego - widać ma w tym jakiś podstępny cel. Idź,
> wyzwij dyrektorów Biblioteki Narodowej, Jagiellonki i tysiąca innych od
> komunistów.

Zupelnie nie rozumiesz o co chodzi.
Dyrektor biblioteki *robilby mi laske*, gdyby wyglaszal publicznie
stwierdzenia takie, jak ty powyzej. "Mnie w zasadzie nikt nie kaze tego
udostepniac za darmo, wiec bede udostepnial temu, komu bede chcial, a jak
ktos mi sie nie spodoba to won". Bo dokladnie do tego sprowadzaja sie
wypowiedzi adminow newsow.
Poniewaz dyrektor biblioteki rozumie (mam nadzieje), ze jego praca jest
*sluzba publiczna*, i ze ma, jezeli nie prawne, to w kazdym razie *moralne*
zobowiazanie wobec uzytkownikow biblioteki, to nie traktuje swojej pracy jako
"robienia laski".
Tyle tylko, ze porownanie jest o tyle nieadekwatne, ze dyrektor biblioteki
dostaje pieniadze za zarzadzanie biblioteka, a admin newsow za zarzadzanie
newsami nie.
Tylko ze to nie daje adminowi newsow prawa do "mienia gdzies" uzytkownikow.
Co najwyzej daje mu prawo do domagania sie, zeby dostawal pieniadze za
zajmowanie sie newsami. A jezeli nie dostanie pieniedzy, a userow ma gdzies,
to niech lepiej zamknie serwer.
Znajdzie sie na jego miejsce taki serwer, ktorego admin *nie* bedzie mial
userow gdzies. Konkurencja dziala... Takze i w tej dziedzinie.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl