Re: Precz z CENZURŻ na polskich news!

Autor: Robert Redziak (rekin_at_flateric.lodz.tpnet.pl)
Data: Sun 24 Oct 1999 - 20:03:59 MET DST

On 24 Oct 99 10:11:30 GMT, Jaroslaw Rafa <raj_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:

>Ciesze sie, ze ktos wreszcie publicznie powiedzial, ze zarozumiale
>stwierdzenia administratorow news "my tu ustalamy prawa, a jak nie chcesz
>- nie korzystaj" sa po prostu OBRAZLIWE. Moze jak to powie jeszcze kilka

 Tylko że bez ustalenia tych praw mielibyśmy tutaj totalny bajzel. Sam
 doskonale wiesz że ludziom nie można dać stuprocentowej wolności bo będą
 robić wszystko to na co przyjdzie im tylko ochota bez zważania dobra
 kogokolwiek innego. W tym momencie trzeba ustalić jakiś regulamin oparty
 np. o RFC i Netykietę i dać wybór, stosujesz się do regulaminu i
 korzystasz z naszych usług, lub nie stosujesz się do niego a my nie
 widzimy powodu, dla którego mielibyśmy te usługi dla Ciebie prowadzić. Tak
 jest wszędzie, chcesz jeździć samochodem musisz stosować się do Prawa o
 Ruchu Drogowym (co więcej musisz mieć na to pozwolenie -> Prawo Jazdy),
 chcesz prowadzić działalność gospodarczą musisz się zapoznać z Kodeksem
 Cywilnym, Handlowym i przepisami o podatkach. Jedyna różnica pomiędzy
 tamtymi prawami a regulaminem korzystania z usługi sieciowej jest taka że
 ten ostatni jest ustalany przez właściciela/administratora serwera a nie
 władzę ustawodawczą.

>innych osob poza mna, to cos do nich dotrze. Chociaz watpie. Niestety, jak
>na razie jakiekolwiek powolywanie sie na kulture, etyke, uczciwosc itp.
>wartosci do tych ludzi po prostu nie dociera... :-((((

 Tak samo można się powoływać na kulturę i etykę przemawiając wzniośle do
 spamerów czy postujących usilnie w HTML-u i unikodzie. Na pewno dotrze...
 do kogo innego. To nie spamerzy uaktywnili się pod wpływem powstania
 cancel-botów, to cancel-boty powstały bo zjawisko spamu zaczęło się
 nasilać. Cancel-bot to środek dosyć drastyczny i ostateczny ale spróbuj
 przetłumaczyć takiemu Rabinowi Smrodowi (przeinaczenie jak najbardziej
 celowe) żeby przestał śmiecić na newsach HTML-em i unikodem pisząc w
 dodatku posty, w których treści jest tak niewiele że aż szkoda na to
 bajtów. Ja jestem za cancel-botami, pod warunkiem że będą używane w
 ostateczności w przypadkach rażącego naruszania Netykiety (bo każdej
 władzy można nadużyć).

 Pozdrawiam.

--
------------------------------[rekin_at_supersonic.pdi.net]---