Re: Precz z CENZURŻ na polskich news!

Autor: Marcin Jagodzinski (marcinj_at_webcorp.com.pl)
Data: Sun 24 Oct 1999 - 20:49:34 MET DST

On Sun, 24 Oct 1999 18:03:59 GMT, rekin_at_flateric.lodz.tpnet.pl (Robert
Redziak) wrote:

> Tak samo można się powoływać na kulturę i etykę przemawiając wzniośle do
> spamerów czy postujących usilnie w HTML-u i unikodzie. Na pewno dotrze...
> do kogo innego. To nie spamerzy uaktywnili się pod wpływem powstania
> cancel-botów, to cancel-boty powstały bo zjawisko spamu zaczęło się
> nasilać. Cancel-bot to środek dosyć drastyczny i ostateczny ale spróbuj
> przetłumaczyć takiemu Rabinowi Smrodowi (przeinaczenie jak najbardziej
> celowe) żeby przestał śmiecić na newsach HTML-em i unikodem pisząc w
> dodatku posty, w których treści jest tak niewiele że aż szkoda na to
> [...]
Środek z pewnością drastyczny, za to nieskuteczny. Skutecznie, to możesz go
umieścić w kill-file. Nie rozumiem też co chcesz osiągnąć przezywając
Trzcionkowskiego "Rabinem Smrodem". Poziom niejakiego Miecza-Sławomira, czy
jaśka z toronto?

Uważam, że pisanie w Unikodzie nie jest rażącym nadużyciem Netykiety.
Zmniejsza krąg odbiorców listu, ale skoro nadawcom to nie przeszkadza? Ja
nie mogę czytać postów w Unikodzie, ale też nie będę sięgał po cancel-bota
po to, żeby czytać to co wypisuje Baba Naga (czy jak tam ostatnio P.T. się
tytułuje), gdyż są to w większości bzdury (które także nie usprawiedliwiają
stosowania cancel-botów). Unikod jakby nie było jest powszechnie uznanym
standardem i nie ma się co na niego obrażać i traktować jako śmiecia.

Myślę (wiem, oberwie mi się zaraz za to), że administratorzy serwerów mają
pełne prawo dbania o to, by serwery te sprawnie działały (m.in.
niedopuszczanie binariów, cross-postów, spamu). Ale ich troska o nasze
czytniki newsów zaczyna być nieco krępująca. I nie piszcie o zakładaniu
własnego usenetu itp. bo jest to oczywista demagogia. Post w Unikodzie nie
różni się aż tak od postu w ISO, by musiały istnieć dwa sposoby ich
rozpowszechniania. Przynajmniej moim zdaniem.

Marcin Jagodziński
Portfolio: http://portfolio.art.pl/ [update: 08.08.1999]
"XML is basically the subset of SGML
that Microsoft's developers could understand." Dan Lyke