Re: Bannery. Na co komu one.

Autor: Michal 'CeFeK' Nazarewicz-Cegla (Michal.Cegla_at_SPAMFILTER.Capital.COM.PL)
Data: Wed 20 Oct 1999 - 19:42:22 MET DST

Pamiętam, jak (...) zapukał "Marek Trenkler" <matren_at_provider.pl>:

>To trochę zależy od tego, jaką drogą dostajesz się do Sieci. Jeśli przez
>dial-up, to faktycznie placisz. Ale na to jest prosta rada: łącze stałe.

Mam nadzieję, że to 'prosta rada' to był żart. Nikt do mnie kabla nie
pociągnie.

>Idąc tym tokiem rozumowania: jeśli masz swoją stronę WWW, to powinieneś
>pobierać opłaty od każdego, kto ją ogląda.

Nie; mój tok rozumowania był zgoła inny! Idąc moim tokiem rozumowania
powinno płacić mi za oglądanie bannerów, za których ściągnięcie JA
płacę. Jak to zrobią żeby mieć z tego jeszcze korzyść, ich problem.
Ich=twórców serwisów, którym "potrzebne" są reklamy.

>W końcu napracowałeś się,
>żeby ją stworzyć. Bilety wstępu to normalna rzecz w teatrze czy kinie -
>dlaczego nie w Internecie? Dlaczego dziennikarz za napisanie tekstu do
>gazety bierze honorarium, a autor (własnej) strony WWW nie?

Moja strona WWW jest moją wizytówką (no... powiedzmy :]) i nikomu nie
każę płacić za jej oglądanie. Można powiedzieć, że służy autopormocji.
Z kolei teksty piszę dla osób, które chcą zapłacić za ich
przeczytanie. Nie tyle więc służy to mojej promocji, co zarobieniu na
chlebek za zdobyte przeze mnie (i przetworzone) informacje. Jeśli bym
przecież chciał, mógłbym nie brać pieniędzy za tekst (ale nie chcę,
oczywiście). Porównanie jest zgoła nietrafione; obawiam się także że
nie przeczytałeś dokładnie postu, na który odpowiedziałeś.

>Dlatego, że niestety Internet rządzi się nieco innymi prawami i inną
>logiką niż inne media.

Dzięki Bogu. Ale dlatego m. in. nie umieszczam w Internecie tekstów,
które sprzedałem "Twojej KOMÓRCE".

>Czasem są to prawa absurdalne. Wniosek: jeśli chcesz, żeby Ci ktoś
>płacił za oglądanie reklam, zapisz się do http://blab
>lablabla.com/?cgi?/asp?/ssi?/refid=BLABLABLA ;-)))

Ach, żebym znał tylko to blablabla.com bez pornografii (jakoś nie mam
ochoty oglądać jej na mojej stronie :P) to może i bym się zapisał.

--
Michał 'CeFeK' Nazarewicz-Cegła /* SYS&NETADMIN_at_CAPITAL */
Michal.Cegla<at>Capital.COM.PL  /* www.cefek.capital.pl */