Re: SPAM z adresu ewps.com.pl -- podjęte przeze mnie

Autor: Marek Trenkler (matren_at_provider.pl)
Data: Sun 26 Sep 1999 - 00:34:49 MET DST

Użytkownik Marcin Debowski <agatek_at_sdf.lonestar.org> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:slrn7uqd70.5cr.agatek_at_utctu19.ct.utwente.nl...

> A nie uważasz, że jak sporo popularnych a dużych serwerów założy
filtry
> na ów spam.com.pl, to właściciele tegoż serwera, odpłatnie wynajmujący
> tam konta, stracą znacznie więcej niż te 1000 zł ?

Nie, bo nie bardzo sobie wyobrażam, żeby sporo popularnych a dużych
serwerów robiło coś naraz i wraz, czyli razem. Poza tym: nie jestem
fanem blokowania, bo widzę, że nie robi się tego precyzyjnie, a metodą
jakby ciut zgrubną. Efekt jest taki, że jeśli chcę powiadomić np.
operatora piramidy finansowej w USA, że jakiś jej uczestnik przesyła mi
śmieci na konto, to muszę to robić ...z konta w USA. Dlaczego? Bo każda
próba wysłania maila z domeny .pl kończy się komunikatem: error -
relaying denied. Wysłać można tylko z konta spoza domeny .pl,
ewentualnie z polbox-u, [.com] jesli ktos ma tam dodatkową skrzynkę.

> Tu nie musi być żadnych super regulacji prawnych. Wystarczy
odpowiednia
> umowa klient-dostawca i regulamin firmy. Żadna rozsądna firma nie
będzie
> tolerowała działań godzących w jej imię i narażających na potencjalne
> straty.

Gdyby tak było, tzn. gdyby rzeczywiście firmy poczuwały się do
odpowiedzialności za uczynki swoich klientów, to musiałyby zamykać nie
tylko konta spamerom, ale również np. serwisy, zlożone w stu procentach
z ukradzionych (pardon: "w pocie czoła wyszukanych w Internecie i
ilustrowanych magazynach") zdjęć, serwisy "informacyjne" oparte na
plagiatach... Nie byłoby miejsca w polskim Usenecie na grupę, będącą
niczym innym jak tylko złodziejską giełdą "warezu", cracków, seriali
itp. Nie byłoby serwisów WWW, które "w celach edukacyjnych" oferują
złodziejskie narzędzia i kradzione produkty, te ostatnie nierzadko dużej
wartości. Dlaczego tępić i blokować spamera, a tolerować złodzieja lub
plagiatora? Zwłaszcza, że w przeciwieństwie do spamu, kradzież własności
intelektualnej jest w Polsce ścigana przez prawo, przynajmniej
teoretycznie.

Jedną z odpowiedzi na to pytanie znam - wkurzony spamem internauta może
odpowiedzieć maibombingiem, a wtedy administrator ma czasem więcej
kłopotu niż spamer. Ale to by świadczyło tylko o wygodnictwie, nie zaś o
trosce o dobre imię i interes ekonomiczny firmy.

--
Pozdrowienia/Greetings/Gruesse von
                Marek Trenkler