Re: Autorespondery (bylo Re: Re: Panowie administratorzy)

Autor: Andrzej Eilmes (eilmes_at_gembon.ch.uj.edu.pl)
Data: Wed 08 Sep 1999 - 16:00:59 MET DST

RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) wrote:

>Widzisz, nie calkiem taka sytuacje mialem na mysli.
>Przyklad wziety z zycia: jest sobie firma, ktora sprzedaje rozne produkty
>(oprogramowanie konkretnie). Wiadomo, ze okreslona grupa produktow w tej
>firmie zajmuje sie pewien okreslony czlowiek, i wlasciwie nikt poza nim - bo
>reszta sie po prostu nie zna na tym dostatecznie dobrze. Wiec w sprawach
>dotyczacych akurat tego oprogramowania ludzie pisza do niego... W takiej
>sytuacji naprawde uwazam, ze autoresponder by sie bardzo przydal.

Do czego? Czy stanowi dla Ciebie istotna roznice, dlaczego firma
nie chce Ci czegos sprzedac za Twoje pieniadze? Mnie jest raczej obojetne
czy nie odpowiada na list, bo ma mnie w nosie, czy tez jedyny kompetentny
pracownik wyjechal na urlop (co mniej wiecej oznacza to samo - firma
ma klientow w nosie) - w takim przypadku kupuje sie produkt u konkurencji.
(Zreszta kupowanie w firmie, ktora nie jest w stanie znalezc zastepcy dla
swojego jedynego kompetentnego pracownika jest dosc ryzykowne - co bedzie
jak on sobie pojdzie z firmy albo zwyczajnie wpadnie pod tramwaj?).

>Inna sprawa: praktyka jest taka, ze czesto w pilnych sprawach ludzie pisza na
>adresy konkretnych osob, jezeli takowe znaja, a nie na ogolne aliasy firmowe,
>poniewaz z tych ostatnich odpowiedzi dostaje sie na ogol po dosyc dlugim
>czasie, o ile w ogole... (wielokrotnie sam to sprawdzilem w praktyce).
>Zauwaz: w _pilnych_ sprawach. Wiec kolejny argument za autoresponderem.

Zgadza sie, w wiekszosci firm nikt nie sprawdza poczty przychodzacej na alias
firmowy. Ale to nie argument za autoresponderem, tylko za poprawa organizacji
pracy w firmie. Co pomoze klientowi majacemu _pilna_ (podkreslenie Twoje)
sprawe informacja "prosze sie zglosic za miesiac, jak wroce z urlopu"?

        Andrzej Eilmes