Re: Panie Płókarz, proszę przyjćwyrazyuznania

Autor: Grzegorz Staniak (gstaniak_at_zagiel.pl)
Data: Tue 07 Sep 1999 - 14:06:00 MET DST

Krzysztof Halasa wrote:

> Ale jest zainteresowany robieniem sobie rozglosu. No tak, nic nowego.

A jakie to ma znaczenie, czym jest lub nie jest zainteresowany TP?
Co to zmienia?

[...]

> To nie ma zwiazku z zadna godnoscia. Ja zajmuje sie innymi sprawami
> niz weryfikowaniem takich sygnalow - zwlaszcza ze w tym przypadku bylyby
> raczej falszywe w >99%.

Tak Ci się tylko wydaje. Już w tej chwili - według profesorów prawa
- o ile jesteś świadom przenoszenia nielegalnych treści na Twoim
serwerze i nie interweniujesz, jesteś współodpowiedzialny za ich
rozpowszechnianie. Lada moment będziesz to miał wpisane do ustaw,
uregulowane rozporządzeniami etc. IMVHO zamiast chować głowę w
piasek, lepiej byłoby się na tę odpowiedzialność przygotować. Poza
tym, nie wiem skąd bierzesz te imponujące argumenty statystyczne,
prekognicja?

> Nie, powinni postepowac zgodnie z prawem.

Zgodnie z prawem to Ty już teraz w praktyce (a niedługo i formalnie)
jesteś zobowiązany do usuwania nielegalnych treści i/lub
powiadamiania policji. Czy to naprawdę tak trudno zrozumieć, że to
jest po prostu rzeczywistość, a Twoje obrażanie się na nią niewiele
zmieni? Myślisz, że jak zaczniesz rzucać takimi tekstami
prokuratorowi, który Cię odwiedzi w związku ze zlekceważonymi
sygnałami o nielegalnych treściach, to zrobisz na nim jakiekolwiek
wrażenie? Liczysz na to, że wytłumaczysz mu trudności techniczne, po
czym on Cię przeprosi i pójdzie ochrzanić głupiego usera?

> Nie znam sytuacji w Rzeszowie.
> Przecietny zjadacz news to ma jednakowe szasne dotrzec do tego niezaleznie
> od prowadzenia lub nie "danej grupy" - cos w przyblizeniu 0%.

Ponownie - można prosic o źródło danych statystycznych? A co do
meritum - chcesz mi powiedzieć, że jeśli daną grupę przestanie
podawać np. ICM, admini z Rzeszowa natychmiast zaczną brać feed
choćby i z zagranicy, byle ją mieć?

> Nie wyznacza. Chocby z takiego glupiego powodu, ze niewiele serwerow
> udostepnia wszystkie grupy wszystkim.

Owszem, ale podają je dalej. Może ja coś źle rozumiem, ale jeśli
duże serwery z zagranicznym feedem przestaną coś prowadzić, to czy
to coś w praktyce nie przestanie być dostępne dla przeciętnego
polskiego użytkownika Usenetu?

[...]

> Oczywiscie ze nie jest to przestepstwo - ale nic nie stoi na przeszkodzie,
> by taka grupe ktos skasowal. Takie sa zasady w alt.*.

Mam w związku z tym prośbę - czy możesz mi podać, jako przykład do
pisanego przeze mnie HowTo, sposób na skasowanie grupy alt.* spod
Netscape'a lub Explorera?

[...]

> Np. ja mam takie cos w mojej sieci. Zreszta wiekszosc sieci cos takiego
> ma. Oczywiscie obowiazuje to moich uzytkownikow, to chyba oczywiste.

Wybacz, ale nie wierzę. Tzn. Ty pewnie to masz, ale nie jest to
bynajmniej powszechne. Przeszukaj sobie polski Infoseek na "abuse@"
- dostaniesz co najwyżej strony o spamie czy narkotykach. Nie
wierzę, że coś, co jest "w większości sieci" jest tak dobrze
utajniane przez ich administratorów. Poza tym, jak już pisałem część
serwerów NNTP wcale nie ma adresu "abuse", więc naprawdę byłoby
trudno polecać dla nich "normalny sposób postępowania".

> Inna sprawa, ze nawet niespecjalnie wysrubowana logika moze chyba
> podpowiedziec wlasciwy sposob postepowania? Chociaz rzeczywiscie
> poziom wiedzy uzytkownikow Internetu na temat sieci od dawna
> systematycznie maleje.

Bez wątpienia. Czyli jednak wszystkiemu winni głupi userzy?

[...]

--
Grzegorz Staniak
Average User (TM)