Re: Panie Płókarz, proszę przyjšćwyrazyuz

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Thu 09 Sep 1999 - 00:18:12 MET DST

Grzegorz Staniak <gstaniak_at_zagiel.pl> writes:

> Tak Ci się tylko wydaje. Już w tej chwili - według profesorów prawa
> - o ile jesteś świadom przenoszenia nielegalnych treści na Twoim
> serwerze i nie interweniujesz, jesteś współodpowiedzialny za ich
> rozpowszechnianie.

To na mnie donies. W czym problem? No - jest jeden. Nie masz czego doniesc.

> Lada moment będziesz to miał wpisane do ustaw,
> uregulowane rozporządzeniami etc. IMVHO zamiast chować głowę w
> piasek, lepiej byłoby się na tę odpowiedzialność przygotować.

Nigdy nie wypieram sie odpowiedzialnosci.

> Poza
> tym, nie wiem skąd bierzesz te imponujące argumenty statystyczne,
> prekognicja?

Nie, myslenie.
Jak myslisz, ile procentowo jest nielegalnych tresci w grupach pl.*?
A np. w comp? Rzeczywiscie uwazasz, ze >1% ?
Mysle, ze na moim serwerze ten wskaznik jest podobny wlasnie do wskaznika
z pl.* lub comp.*.

> Zgodnie z prawem to Ty już teraz w praktyce (a niedługo i formalnie)
> jesteś zobowiązany do usuwania nielegalnych treści i/lub
> powiadamiania policji. Czy to naprawdę tak trudno zrozumieć, że to
> jest po prostu rzeczywistość, a Twoje obrażanie się na nią niewiele
> zmieni? Myślisz, że jak zaczniesz rzucać takimi tekstami
> prokuratorowi, który Cię odwiedzi w związku ze zlekceważonymi
> sygnałami o nielegalnych treściach, to zrobisz na nim jakiekolwiek
> wrażenie? Liczysz na to, że wytłumaczysz mu trudności techniczne, po
> czym on Cię przeprosi i pójdzie ochrzanić głupiego usera?

Pojdzie ochrzanic glupiego usera, ktory mu glowe zawraca bez sensu.
Na przeprosiny bym nie liczyl, chociaz to pewnie zalezy od prokuratora.
BTW: Za to chyba mozna beknac, np. za skladanie falszywych zawiadomien
o przestepstwie.

> Ponownie - można prosic o źródło danych statystycznych?

Prawdopodobienstwa nie liczy sie przy uzyciu statystyki, jest do tego
prosty wzor - ilosc przypadkow "za" do ilosci wszystkich.

> A co do
> meritum - chcesz mi powiedzieć, że jeśli daną grupę przestanie
> podawać np. ICM, admini z Rzeszowa natychmiast zaczną brać feed
> choćby i z zagranicy, byle ją mieć?

Jesli beda miec taka ochote - oczywiscie.

> Owszem, ale podają je dalej. Może ja coś źle rozumiem, ale jeśli
> duże serwery z zagranicznym feedem przestaną coś prowadzić, to czy
> to coś w praktyce nie przestanie być dostępne dla przeciętnego
> polskiego użytkownika Usenetu?

Masz jakas dziwna definicje praktycznosci. W tej chwili przypadkowo
sie na takie grupy trafic nie da. A jesli ktos chce, to likwidacja
jakichkolwiek grup w kraju mu bedzie przeszkadzac, ale nic nie
uniemozliwi.
Za to bardzo ladnie uniemozliwi namierzenie osoby, ktora materialy
wysyla.

> Mam w związku z tym prośbę - czy możesz mi podać, jako przykład do
> pisanego przeze mnie HowTo, sposób na skasowanie grupy alt.* spod
> Netscape'a lub Explorera?

Nie. Podobnie jak nie moge podac sposobu na np. wyslanie listu przy
uzyciu tych programow, albo np. uzyskania listy grup.
Gdyby interesowalo Cie to w odniesieniu do programu Gnus...

> Wybacz, ale nie wierzę. Tzn. Ty pewnie to masz, ale nie jest to
> bynajmniej powszechne.

Jest powszechne. Wiekszosc znanych mi sieci ma takie cos w takiej
czy innej formie.

> Przeszukaj sobie polski Infoseek na "abuse@"
> - dostaniesz co najwyżej strony o spamie czy narkotykach.

Obawiam sie, ze infoseek nie ma dostepu do informacji dla uzytkownikow
prywatnych firm.

> Nie
> wierzę, że coś, co jest "w większości sieci" jest tak dobrze
> utajniane przez ich administratorów.

Utajniane? Po prostu nie jest oglaszane wszem i wobec. Bo i po co, jesli
to nie dotyczy wszystkich, a tylko np. danej firmy?

> Poza tym, jak już pisałem część
> serwerów NNTP wcale nie ma adresu "abuse", więc naprawdę byłoby
> trudno polecać dla nich "normalny sposób postępowania".

Bo adres abuse nie jest standardowy dla serwerow news. Takimi sa
"news" i ew. "usenet", podobnie jak w przypadku poczty - "postmaster".
Naturalnie "abuse", jesli istnieje, moze sluzyc do zalatwiania
spraw zwiazanych z roznymi rzeczami.

> Bez wątpienia. Czyli jednak wszystkiemu winni głupi userzy?

Czesciowo. W tej drugiej czesci ich glupota jest tylko pochodna
tego, ze nikt ich nie nauczyl.

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator