Re: Panowie administratorzy - Wam siê po prostu nie chce :(

Autor: snake_at_stygia.com
Data: Sun 05 Sep 1999 - 17:03:30 MET DST

 <rwschod_at_free.polbox.pl.invalid> wrote:

>dlaczego ma siê nauczyæ ? czy coœ siê zmieni dla niego jak siê nauczy ?

Tak, bedzie mogl z tego adresu skorzystac i powiadomic stosowna
instystucje o znalezionych materialach.

>bo widzisz, te numery nie s³u¿¹ tylko têpieniu, wiêc s¹ naprawdê potrzebne, a abuse@ nie wnosi nic specjalnie konstruktywnego

abuse@ ma sluzyc do informowania o nielegalnyh praktykach (hakerstwo)
i materialach (child porno). Mozesz od razu wyslac list do komendy
glownej policjii - przeciez maja swoj serwer.

>ale weŸ poprawkê na to, ¿e nie ka¿dy jest zainteresowany wszystkim, s¹ ludzie, których pewne rzeczy nie interesuj¹, i w masie ró¿nych ciekawostek relatywnie ma³a czêœæ spo³eczeñstwa interesuje siê np. abusa'mi i innymi cudacznymi pojêciami zrozumia³ymi bez problemu dla anglika/amerykanina, ale nie polaka

To znaczy ze nasz narod jest glupszy i prymitywniejszy od amerykanow i
anglikow ???!!!!

Wstyd tak pisac !!

>MUSI odpowiadaæ, co najwy¿ej jego odpowiedzialnoœæ mo¿na zredukowaæ, np. nie poniesie kary za stronê nielegaln¹, ale poniesie jeœli bêdzie reklamowa³ tak¹ stronê czy swój serwis jako przeznaczony do takich celów, elementarn¹ zasad¹ powinna byæ autoryzacja u¿ytkowników, czyli nie freepolbox, a serwis, gdzie od u¿ytkownika wymaga siê
>przedstawienia

Zebysmy sie dobrze zrozumieli, piszac o odpowiedzialnosci
administratorow, mialem na mysli tylko tych ktorzy sa service
providerami (jak: atomnet, polbox, nask, tpsa), administratorami
serwerow publicznie dostepnych jak news, free polbox, a nie o
administratorach serwerow z np. child porno, poniewaz ci sa z reguly
klientami tych pierwszych (jakos musza byc wpieci do sieci)

Nawet przez numer 0202122 masz autoryzacje uzytkownika, na podstawie
jego numeru telefonu, a u komercyjnych service providerow jest to
jeszcze latwiejsze do okresleniana podstawie logina.

>bzdurzysz, regulamin jest tylko elementem prawa, zawsze istotne bêd¹ przepisy ogólne a dopiero potem szczególne i okulnikowe, i jeœli jego serwis pe³ny jest nielegalnych materia³ów to ponosi pe³n¹ odpowiedzialnoœæ za swoj¹ bezczynnoœæ, nikt nie musi go o nic prosiæ, to w jego interesie

"Jesli serwis jest pelny nielegalnych materialow" -(nazwijmy go x) to
ponosi odpowiedzialnosc jego wlasciciel, ale jezeli serwis "x" jsest
klientem np. polboxu, wynajmuje od niego serwer lub podlaczony jest do
niego laczem stalym to odpwiada sam za swoja zawartosc a nie polbox za
niego !

>a nie powinno to powinno byæ coœ wiêcej ? bo mnie siê wydawa³o, ¿e mówimy o serwisie w sensie niusów i stron www, akurat provider, o jakim piszesz, niusów ani www nie oferuje

Np. NASK jest service providerem, prowadzi serwer news, serwery www
wlasne i swoich klientow, inni z takim zakresem uslug to np. ATOMNET,
PDI, TP NET itd.

Chodzi mi o firmy ktore tworza infrastrukture sieci. Jezeli zaczniesz
stawiac przed sadem administratorow i szefow TP NET i NASK za
rozpowszechnianie child porno na ich serwerach news to zamkniesz dwie
instytucje dzieki ktorym internet w Polsce dziala. Odetniesz caly kraj
od dostepu do sieci.
Np. TP NET nie ma u siebie grup erotycznych, ale mozesz wyslac
wywrotowe zdjecia do kazdej innej grupy i powiadomic o tym fakcie
prokurature - inaczej mowiac mozesz latwo wrobic operatora w
przestepstwo (biorac pod uwage ze serwery rozsylaja nowe artykuly
pomiedzy soba) wrobic mozna od razu wszystkich prowadzacy news
serwery.

Wciarz powtarzam, do scigania przestepcow uprawniona jest policja, w
ktorej znajduje sie wydzial do zwalcznia przestepczosci
elektronicznej. Placisz podatki po to aby cie chronili. I oni maja
wspolpracowac z ICM, NASK, TP NET, i innymi w celu scigania tych
ktorzy rozpowszechniaja np. child porno, lub hakuja serwery.

>a km to postaæ fikcyjna czy autentyczna ? :-))))))))))))))))))))

Wprowadzil ja autor pierwzego postu, jako zwyklego uzytkownika sieci,
ktory przypadkiem znajduje child porno na serwerze news. Ja staralem
sie wykazac, ze przypadkiem takich materialow nie da sie znalezc.

>widzisz, jak bezpañski pies kogoœ pogryzie to odpowiedzialna jest gmina, naprawdê, wiêc jeœli nie autoryzujesz swoich u¿ytkowników zarówno w sensie dostêpu do us³ugi jak i nie sprawdzasz jego wiarygodnoœci to MUSISZ ponosiæ konsekwencje

Taka autorzyacje robi TP NET na serwerz dostepowym numeru 0202122, jak
i kazdy z service providerow - TO ONI WPUSZCZAJA CIE DO SIECI
(zapisuja w logu o ktorej godzinie jaki uzytkownik dostal jaki numer
ip i kiedy sie wylaczyl) i to jest jedyna rzecz jakiej mozna od nich
wymagac.
Dalej nie wiedza czy przegladasz strony Rzeczpospolitej, serwery z zoo
sex, czy wysylasz child porno na serer news. Ale jezeli znajdziesz na
serwerze news child porno, powiadomisz o tym fakcie administratora
serwera lub policje, to oni razem namierza wysylajacego takie
materialy uzytkownika na podstawie jego message id, numeru ip, domeny
z ktorej sie polaczyl i jego danych u service providera.

Mozna powiedziec ze TPSA dala pole do wszelkich naduzyc, poniewaz
poczatkowo nie prowadzila rejestru polaczen z numerem 0202122, wiec
nie dalo sie ustalic tozsamosci dzwoniacego.

>a jakby zap³acili ci np 100z³ od ka¿dej ulotki to te¿ byœ siê powstrzyma³ ? wszystko jest dla ludzi, mo¿e nie ka¿dy w równym stopniu leci na ka¿d¹ rzecz, ale generalnie, jak widaæ na przyk³adzie niusów, ktoœ z tego korzysta

Do child porno bym nie zajrzal.

>chc¹c u¿ywaæ JEDNEJ grupy z tych 28 tysiêcy zwykle jest to niezbêdne

No wlasnie, dokonuje selekcji, musi zadac sobie troche trudu aby
znalezc to co go interesuje. Jezeli chce znalezc grupe
pl.inernet.polip to musi dojsc prawie do konca spisu. Child porno jest
gdzies w srodku hierarchii alt

>nie odnajduje, tylko czytnik pokazuje mu wœród listy dos³ownie KILKU grup, które ostatnio powsta³y

Pokazuje krotka liste nowych grup tylko jezeli juz raz sciagnales
pelna liste z serwera, a i tak jest malo prawdopodobne aby w tych
grupach byla jakac z child-porno.

>w jakim celu ? czy on te zdjêcia upublicznia ? przecie¿ o to chodzi a nie o to, ¿e kogoœ mog¹ one interesowaæ

Wyrwane z kontekstu troche traci na znaczeniu. ale zeby nie
przedluzac.

Jezeli go interesuja, to kreuje popyt na child porno i zagrozenie
chodzac po ulicach, moze jest normalny, moze nie :).

>to poka¿ mi najbli¿szy organ œcigania w internecie, bo fbi chyba nie bardzo kuma po polsku

Wydzial do spraw zwalczania przestepczosci elektronicznej przy
Komendzie Glownej Polcji (w PC KURIEREZE byl wywiad z jego szefem)

Zdrowo pojechano po ICM-ie.

Pozdrowienia,