Re: cancelowanie grup alt i postow

Autor: Michal Rok (mrok_at_waw.pdi.net)
Data: Sat 04 Sep 1999 - 22:15:35 MET DST

ehlo

Jaroslaw Rafa wrote:
> Dlaczego bronimy wolnosci slowa dla porno, a nie bronimy tej samej wolnosci
> dla spamu???
> Zas powyzszy post Michala w sposob dosc wyrazny zdaje sie stawiac netykiete
> ponad prawem. "nawet argumenty o nielegalnosci kasowanego postu nie uchronia
> cie [...] kasowanie cudzych postow jest niezgodne z etykieta".
> Czy to nie jest jakies przegiecie??? Netykieta tak, prawo nie???
> Musze sie przyznac, ze tego nie rozumiem.

Zwykle sie Jarku z Toba zgadzalem, tu jednak stane okoniem :). Nie uwazam
ludzi pokroju Easy^R za dostatecznie odpowiedzialnych i moralnie
wyrobionych, aby oceniac legalnosc moich czy czyichkolwiek postow.

Dosc przypomniec jeden z obrazkow, podanych przez niego na dowod
nielegalnosci www.info.erotica.pl (zakwalifikowany do obrzydliwej
pornografii dzieciecej i bedacy uzasadnieniem do publicznego nazwania kogos
pedofilem) - opisane przez Easy^R jako "panienka znana jako Alena, w
towarzystwie dwoch dziewczyn z trudem wygladajacych na 15 lat" (cytuje z
pamieci, moglem sie przejezyczyc). Sam zobacz
(http://www.waw.pdi.net/~mrok/al4-10.jpg - moja kopia, bo tamto usuneli) -
jest na nim rzeczywiscie jakas naga ekshibicjonistka na oko 20-letnia,
siedzaca w przejsciu podziemnym, mijana przez dwie nastolatki wyraznie
obojetne lub wrecz zdegustowane całą sprawą. Idac dalej tym tropem
nalezaloby to zdjecie uznac za pornografie ze zwierzetami, bo (o zgrozo)
jedna z dziewczyn prowadzi na smyczy psa!.

Nie mam nic przeciwko kasowaniu nielegalnych tresci z usenetu. Ale sadze,
ze powinno to za kazdym razem przejsc przez rece kogos odpowiedzialnego,
kto nie zmarnuje pracy "tropicieli swinstw", ale odrzuci wszystkich
oszolomow. Inaczej jutro ktos skasuje moj list na pl.soc.seks.m za
naruszenie jego uczuc religijnych, a nastepnego dnia z pl.comp.os.linux
zaczna znikac listy zwolennikow innych niz RedHat dystrybucji.

Tym kims odpowiedzialnym nie musi byc sedzia ani jakakolwiek oficjalna
wladza - to by nieakceptowalnie wydluzylo caly proces. Ale dobrze spelnic
ta role moze osoba wyznaczona przez wlasciciela serwera (admin chocby, ale
w przypadku duzych serwisow to moze byc etatowy tropiciel) - zwykle bedzie
to czlowiek wyksztalcony, odpowiadajacy za swoje czyny, umocowany umową o
prace i tak dalej. Wazne - to nie ma byc dodatkowy nieoficjalny obowiazek
administratora, to musi byc funkcja zlecona przez wlasciciela/operatora
serwera.

Nie usprawiedliwiam lamania prawa, i nie stawiam netykiety nad tym prawem.
Tylko sedzia moze nakazac usuniecie takich materialow, a i to musi zrobic
po zapoznaniu sie z opinia bieglego seksuologa. Mi w zupelnosci do
spokojnego snu wystarcza ze oceny dokona jakis administrator, wazne tylko,
zeby to byl czlowiek o znanej tozsamosci, odpowiadajacy za swoje czyny i
upowazniony przez kogos do takiego dzialania. To moze byc tez ktos
upowazniony przez administratora - ale nie moze to byc zdanie jednego
anonimowego uzytkownika.

pozdrowionka

Michal

--