Re: cancelowanie grup alt i postow

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 03 Sep 1999 - 15:52:33 MET DST

Dnia 1 Sep 99 o godz. 10:18, Michal Rok napisal(a):

> i jeszcze zastanow sie zanim cos skasujesz, bo nawet argumenty o
> nielegalnosci kasowanego postu nie uchronia cie przed "nagroda" w postaci
> odciecia od internetu. Kasowanie cudzych postow jest niezgodne z etykieta i
> administratorzy to zapamietale tepia.

No wlasnie.
Cos mi sie w tej calej dyskusji mocno nie zgadza.
Czy netykieta moze byc wazniejsza od prawa?
IMHO jezeli tepi sie - i to bez zadnych oporow ze strony adminow i
watpliwosci typu "czy mam prawo byc cenzorem" rzeczy niezgodne z netykieta,
takie jak spam (a nawet wspomniane tu przez kogos listy kodowane nie w ISO!),
wkladajac w to - bylo nie bylo - sporo pracy, bo w koncu jezeli nawet robi to
bot, to bota trzeba napisac i skonfigurowac, to skad tak wielkie opory
przeciwko tepieniu rzeczy niezgodnych z *prawem*?
Dlaczego bronimy wolnosci slowa dla porno, a nie bronimy tej samej wolnosci
dla spamu???
Zas powyzszy post Michala w sposob dosc wyrazny zdaje sie stawiac netykiete
ponad prawem. "nawet argumenty o nielegalnosci kasowanego postu nie uchronia
cie [...] kasowanie cudzych postow jest niezgodne z etykieta".
Czy to nie jest jakies przegiecie??? Netykieta tak, prawo nie???
Musze sie przyznac, ze tego nie rozumiem.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl