Re: Kontrola Internetu

Autor: Robin Wschód (rwschod_at_free.polbox.pl.invalid)
Data: Sat 04 Sep 1999 - 21:54:59 MET DST

Sun, 29 Aug 1999 08:44:08 +0200, Michal Rok <mrok_at_waw.pdi.net> napisał(a):

>Czyzbys jednak osobiscie lubil ogladac takie obrazki, a krucjate prowadzil
>w imieniu tych bezimiennych 12-latkow narazonych na ogladanie kopulacji
>miedzygatunkowych?

a jakby by tak było to co ? przecież o to mniej więcej chodzi, że dorosły ma prawo zażywać narkotyki (jak jest taki głupi), ale dziecku nie możesz proponować wódki

>Wlasnie w tym problem - najlatwiej jest zadac, zeby pornografii nie bylo.
>Duzo trudniej - podac jakis sensowny pomysl na rozwiazanie problemu.
>Wiekszosc oszolomow o technice nie ma pojecia, i to widac po ich pomyslach.

internet zaczął być popularny kiedy pornografia już była ścigana i nikt nie starał się zmienić obowiązującego prawa by mógł funkcjonować w/g zasad jakie dzisiaj mamy i które nie pozwalają na rozpowszechnianie takich materiałów

>Alez nie. Zastanow sie chwile, co jest celem krucjaty. Jesli celem jest to,
>zeby pornografii dzieciecej nie bylo na polskich panstwowych i publicznych
>newsach,

zależy dla kogo, niektórzy chcą czegoś więcej, ja akurat nie

tyle, że niekoniecznie trzeba te grupy autentycznie kasować, wystarczy ograniczyć dostęp nieuprawnionym użytkownikom, zresztą polecam http://www.trzcionk.alpha.net.pl/niusy.html , tam jest podana w zarysie pewna koncepcja systemu informacyjnego, która może pomóc w rozwiązaniu problemu

>Ale
>jesli chcesz, zeby pornografii dzieciecej nie bylo w ogole, to i tak musisz
>dojsc do autorow.

kiedy ja niczego nie chcę, patrzę tylko jak administratorzy wciskają kit, ew. ktoś za nich i to napisałem

>Bo jak nie dojdziesz, to wygonieni z publicznych serwerow
>przeniosa sie na prywatne albo zmienia technologie rozpowszechniania, ale
>zlo pozostanie.

no to wszystko gra, na prywatnych serwerach jest to już znacznie bardziej legalne, a twoje zło nie zawsze jest złe, powiedzmy, że zoofilia mnie nie interesuje, ale dobre zdjęcie erotyczne (nie takie jak na erotica) jak najbardziej, w końcu jestem człowiekiem

>Nie ma znaczenia - wlasciciel rowniez nie jest cudotworca i zadania
>usuniecia czegokolwiek musi przelozyc na jezyk techniczny.

może zlikwidować serwer jak nie potrafi zapewnić legalności materiałów na nim publikowanych

>Problem w tym, ze z braku szczegolow technicznych jego pomysly nie trzymaja
>sie qpy.

to problem techniczny :-)

>A newsy to nie jest marginalne zjawisko? Ile procent osob w Polsce czyta
>newsy z ICMu, a ile czyta Zycie albo dzwoni pod 0700?

jednak niusy może czytać każdy a do agencji nie wpuszczą dziecka