Re: Sedno sprawy --> zalosny poziom artykulu (bylo: Pa

Autor: isz_at_irc.pl
Data: Mon 30 Aug 1999 - 11:15:12 MET DST

Grzegorz Grudzinski <gsg_at_mimuw.edu.pl> wrote:

[...]

: A słyszałeś kiedyś o etyce zawodowej? To takie niemodne pojęcie, wielu ludzi
: się z nim nie zetknęło. Obowiązywało kiedyś m.in. dziennikarzy. I, poza
: wszystkim innym, miało ścisły związek z tym, żeby nie pisać ewidentnych
: bredni.

Brak etyki zawodowej u dziennikarza nie jest karalny, prawo nie może mu
zakazać publikowania - powinien to zrobić wydawca gazety.

: Prawo napisać artykuł ma każdy. Jednak pisanie bzdur o czymś, o czym się nie
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Skoro się z tym zgadzasz to w czym problem ? O to mi właśnie chodziło.

: A ze strony gazety, która takie brednie wydrukuje, jest objawem
: niewybaczalnego braku profesjonalizmu.

Prawda, i nie spodziewałeś się tego po "Rzeczypospolitej" - powiem Ci w
sekrecie ;) że ja też nie, a mimo to nie krzyczę, że Oni nie mieli _prawa_
tego wydrukować.

: Oczywiście nie można zabronić gazecie drukowania dowolnych bzdur. Myślę, że
: cała dyskusja wynika stąd, że ta konkretna gazeta zasługiwała (kiedyś) na
: pewną dozę szacunku.

Dyskusja, dokładniej jej część wynikła z tego, że niektórzy uznali, że
gazeta nie miała prawa napisać czegoś takiego. Gdyby chodziło o - nie
powinna wydrukować takiego nieprofesjonalnego artykułu - to nie byłoby
problemu.

: Dotarło?

i vice versa :)

isz