Re: icm i grupy alt.binaries.pictures.erotica

Autor: J.F. (jfox_at_priv6.onet.pl)
Data: Fri 27 Aug 1999 - 22:12:21 MET DST

On Fri, 27 Aug 1999 21:01:32 +0200, Easy^R <easy_at_kam.pl> wrote:

>Nastepny mit i nieznajomosc prawa polskiego. Ogladac porno mozna juz od
>15 lat, to po pierwsze.

Moment - jest jakis przepis ktory zabranialby komukolwiek ogladania
porno? I co - dziecko do poprawczaka?

>Po drugie juz sam ten przepis prawny to reguluje, wiec jesli nazwa jest
>erotyczna to wiadomo, ze osoby ponizej 15 roku zycia nie powinny na nia
>wchodzic. Natomiast nieznajomosc prawa ich nie tlumaczy.
>Na stronach www wystarczy dac ostrzezenie, ze strona ma charakter
>erotyczny i wchodzisz na wlasna odpowiedzialnosc. Przy stronach www jest
>to zasadne, poniewaz sam adres strony www nie musi kojarzyc sie
>bezposrednio z erotyka, jak np. wiele stron na friko.onet.pl
>Przy newsach od razu wiadomo i jest ostrzezeniem sama nazwa grupy.

Pozwolisz ze zacytuje:
Art. 202.
1. Kto publicznie prezentuje treści pornograficzne w taki sposób, że może
to narzucić ich odbiór osobie, która tego sobie nie życzy,

raczej nie ma zastosowania w zadnym przypadku, za to spamowy list na
e-mail z reklama i probka ! juz by sie kwalifikowal.

2. Kto małoletniemu poniżej lat 15 prezentuje treści pornograficzne lub udostępnia
mu przedmioty mające taki charakter,

Jak widac wystarczy udostepnic dzieciakowi. Nie wystarczy napisac "wstep
od lat 15".
Na szczescie newsa czy strone www trudno uznac za przedmiot :-)

3. Kto produkuje w celu rozpowszechniania lub sprowadza albo rozpowszechnia
treści pornograficzne z udziałem małoletniego poniżej lat 15 albo związane z użyciem
przemocy lub posługiwaniem się zwierzęciem,

A tu od biedy paragraf na ICM. Sprowadzaja i rozpowszechniaja...
O, przepraszam - prawnika z newsmasterem poprosze do wypowiedzenia
sie w temacie czy serwer ICM "sprowadza" owe tresci - tzn prosi o
ich przyslanie, czy tez transmisja jest aranzowana przez zagranicznego
partnera, a serwer moze co najwyzej odmowic :-) No tak, ale w sumie
dana grupe chcial otrzymac ...

>alt.binaries.pictures.erotica.teen.fuck to wiadomo ze nie bedzie tam
>zdjec pieskow i chomikow.

Dzieci moga nie znac angielskiego, i wystarczy tylko kliknac
w zaprezentowana pelna liste :-)

J.