szybciej = lepiej

Autor: Wojtek Sylwestrzak (W.Sylwestrzak_at_icm.edu.pl)
Data: Fri 27 Aug 1999 - 21:47:52 MET DST

Maciek Sniezek wrote:

> Tak, ale czy admin tą "taniość" w jakiś sposób odczuwa? Chyba nie

admin to takie zwierze, ktore cieszy sie, ze jakis kawalek sieci
dziala lepiej (satysfakcja zawodowa :-) ), a martwi sie,
gdy widzi, ze lacza sa zapchane, bo lataja nimi jakies niepotrzebne
dane (np. ludziska sciagaja z USA cos, co moga latwiej dostac w Polsce,
albo ruch z Warszawy do Anglii idzie przez USA, zamiast lokalnie).
Wszystko to sprowadza sie do znanej zasady *lokalizacji ruchu*
(juz o tym pisalem ?)

> (popraw mnie, jeśli się mylę... ee, i tak to zrobisz :), dlatego mówiłem
> o szybkości, która jest tak samo ważna dla admina i usera.

jak pisalem, jedno jest z drugim powiazane. mozna pisac
tylko o szybkosci (tak mysli uzytkownik) albo o optymalnym
wykorzystaniu lacz (tak mysli administrator).
w sumie sprowadza sie to do tego samego.

--w