Re: icm i grupy alt.binaries.pictures.erotica

Autor: Easy^R (easy_at_kam.pl)
Data: Fri 27 Aug 1999 - 23:34:25 MET DST

"J.F." wrote:

> Art. 202.
> 1. Kto publicznie prezentuje treści pornograficzne w taki sposób, że może
> to narzucić ich odbiór osobie, która tego sobie nie życzy,

I to wyjasnia wszystko. Na USENEcie nikt nikomu nic nie narzuca. Wybor
grupy jest swiadomym wyborem.

> 2. Kto małoletniemu poniżej lat 15 prezentuje treści pornograficzne lub udostępnia
> mu przedmioty mające taki charakter,
>
> Jak widac wystarczy udostepnic dzieciakowi. Nie wystarczy napisac "wstep
> od lat 15".

Wystarczy to napisac. Na razie nie ma zadnej mozliwosc kontroli wieku w
internecie w Polsce. Karty nie sa rozpowszechnione, a nawet jakby byly
to nie ma zadnej instytucji w Polsce sprawdzajacej przez internet
waznosc karty.

> 3. Kto produkuje w celu rozpowszechniania lub sprowadza albo rozpowszechnia
> treści pornograficzne z udziałem małoletniego poniżej lat 15 albo związane z użyciem
> przemocy lub posługiwaniem się zwierzęciem,
>
> A tu od biedy paragraf na ICM. Sprowadzaja i rozpowszechniaja...

No tu sie zgodze. Ten paragraf mozna roznie interpretowac. Zalezy od
prawnika.
Jednak nie powiedzialbym ze ICM rozpowszechnia te zdjecia. Oni tylko je
udostepniaja. A to jest roznica.
Jak duza jest roznica pomiedzy udostepnianiem a rozposzechnianiem niech
sie moze wypowie jakis prawnik.
Dla mnie roznica jest taka:

rozpowszechnianie - swiadome rozsylanie czegos do innych osob
udostepnianie - danie mozliwosci korzystania z czegos

> Dzieci moga nie znac angielskiego, i wystarczy tylko kliknac
> w zaprezentowana pelna liste :-)

No coz, jak nie znaja angielskiego to raczej ciezko im sie bedzie
poruszac po internecie :)

--
Pozdrowienia, Easy_R
POLSKI SEX LINKS   http://www.info.erotica.pl