Re: Sposob postepowania (bylo: Panie ...)

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 27 Aug 1999 - 15:54:46 MET DST

Dnia 26 Aug 99 o godz. 19:12, Marcin Jagodzinski napisal(a):

> Nie. To błąd. Ale na stronach jest adres news_at_news.icm.edu.pl. To znaczy:
> nie ma adresu do zgłaszania nieprawidłowości, ale jest adres kontaktowy.
> Więc można go użyć.

No ale fakt, informacja o abuse_at_... powinna byc. I to WSZEDZIE.
W zasadzie marzy mi sie, zeby zakladajac konto na jakimkolwiek serwerze - a
zwlaszcza darmowych typu friko i podobne - jako pierwszy list do skrzynki
dostawac krotki tekst z zasadami netykiety, informacja o sposobie
postepowania w sytuacjach "alarmowych" - w tym adresami kontaktowymi typu
wlasnie abuse_at_..., oraz - co BARDZO WAZNE - linkami do zrodel
(polskojezycznych), gdzie mozna dowiedziec sie czegos wiecej o Sieci i
zasadach jej funkcjonowania.
Od dawna obiecuje sobie, ze postaram sie spreparowac taki tekst dla moich
uzytkownikow - niestety, z braku czasu ciagle odklada sie to na pozniej.
Niemniej jednak obiecuje, ze postaram sie za to wziac, a jak juz bedzie
gotowe, podesle tu na polipa do ogolnej dyskusji i ogolnego uzytku. Fajnie
byloby, jakby wszyscy administratorzy zrobili sobie taki tekst powitalny
dla uzytkownikow. No i oczywiscie musza istniec zasoby, do ktorych bedzie
on odsylac. IMHO jest to bardzo wazna sprawa, bo stopien niedoinformowania
obecnych nowych uzytkownikow sieci (a nawet providerow Internetu, czego
przyklad mamy tu na grupie po p. Krzysztofie Czumie) jest zatrwazajacy i
mnie to osobiscie przeraza nie od dzis... :-(

> ŻARTUJESZ? Z tymi dziennikarzami? Jak to? To dziennikarz piszący o
> Internecie ma tego nie wiedzieć? To jakie ma kwalifikacje? Umie pisać?

Ale w chwili obecnej (i wlasciwie zawsze tak bylo) ciezko jest sie
dowiedziec czegos o Internecie nie siedzac w nim przynajmniej pare lat. A
gdyby byly takie "ogolnoedukacyjne" zasoby, to zawsze moznaby takiego
dziennikarza tam odeslac: tu ma czarno na bialym wyjasnione, co to jest
Usenet, WWW, to tamto i jeszcze co innego...
Ludzie, wezmy sie wreszcie i zrobmy to... O ile pamietam, wytworzenie
takich materialow bylo juz jednym z celow s.p. PSI... I co???
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl