Bieżąca informacja (Re: Sposob postepowania (bylo:

Autor: Grzegorz Staniak (gstaniak_at_zagiel.pl)
Data: Mon 30 Aug 1999 - 14:17:24 MET DST

Jaroslaw Rafa wrote:

[...]

> [...]
> zwlaszcza darmowych typu friko i podobne - jako pierwszy list do skrzynki
> dostawac krotki tekst z zasadami netykiety, informacja o sposobie
> postepowania w sytuacjach "alarmowych" - w tym adresami kontaktowymi typu
> wlasnie abuse_at_..., oraz - co BARDZO WAZNE - linkami do zrodel
> (polskojezycznych), gdzie mozna dowiedziec sie czegos wiecej o Sieci i
> zasadach jej funkcjonowania.
> Od dawna obiecuje sobie, ze postaram sie spreparowac taki tekst dla moich
> uzytkownikow - niestety, z braku czasu ciagle odklada sie to na pozniej.

Jestem bardzo zainteresowany ew. współpracą. W ten weekend
wyjeżdżałem, ale zacząłem sobie szkicować jakieś takie "Usenet PL
Abuse mini-HowTo". Myślałem o rozesłaniu tego potem do gazet etc.
oraz m.in. do Sylaby oraz MS, tak żeby, jeśli będą zainteresowani,
nowi uzytkownicy SK czy IE/OE PL znajdywali od razu w swoich
skrzynkach jeśli nie samo HowTo, to przynajmniej link do niego.
Niezależnie od adresów "abuse@" chciałbym podać od razu kontaktowy
e-mail policji dla tego typu nadużyć - na razie napisałem tylko do
KGP, nie mam jeszcze odpowiedzi.

W związku z tym od razu prośba do administratorów serwerów NNTP -
proszę o pomoc w zweryfikowaniu dostępności adresów "abuse" na
serwerach wyliczonych w FAQ, w szczególności:

news.polsl.gliwice.pl
news.man.torun.pl
news.mat.uni.torun.pl
news.ict.pwr.wroc.pl
news.man.szczecin.pl
news.task.gda.pl
sunrise.pg.gda.pl
news.man.lodz.pl
news.pdi.lodz.pl
news.uw.edu.pl
news.nask.pl
news.sgh.waw.pl
news.mimuw.edu.pl
news.coi.pw.edu.pl
zwieracz.pse.pl
news.onet.pl
news.cuprum.com.pl
news.atm.com.pl
news.apk.net
news.micro-net.net

[...]

> Ale w chwili obecnej (i wlasciwie zawsze tak bylo) ciezko jest sie
> dowiedziec czegos o Internecie nie siedzac w nim przynajmniej pare lat. A
> gdyby byly takie "ogolnoedukacyjne" zasoby, to zawsze moznaby takiego
> dziennikarza tam odeslac: tu ma czarno na bialym wyjasnione, co to jest
> Usenet, WWW, to tamto i jeszcze co innego...
> Ludzie, wezmy sie wreszcie i zrobmy to... O ile pamietam, wytworzenie
> takich materialow bylo juz jednym z celow s.p. PSI... I co???

He, he :))) Jeśli dobrze pamiętam, wytworzenie takich materiałów
jest jakimś tam priorytetem od czasu "Listy Aktualnych Problemów"
Maćka Uhliga z roku, niech mnie ktoś poprawi, 1995?

--
Grzegorz Staniak <gstaniak_at_zagiel.pl>