Re: Odp: Dlaczego pognebilem ICM....

Autor: Andrzej Bort (bort_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 25 Aug 1999 - 12:50:48 MET DST

Marcin Jagodzinski <marcinj_at_webcorp.com.pl> wrote:
> Dlaczego? Może jestem niedouczony (nie należałem i nie należę), ale 'tow.'
> to zwrot jakiego używa członek danej partii (najczęściej socjalistycznej),
> w stosunku do innego członka tej samej partii.

Słowo "towarzysz" jest też używane w innych kontekstach. Np. Towarzysz
broni (pamiętacie Dire Straits i "Brothers in Arms"?) czy też towarzysz
niedoli. Innych kontekstów też możnaby wymyślić. A to, że komuniści
wypaczyli sens tego słowa, to inna bajka. Zresztą, nie tylko tego słowa.

--
Andrzej Bort, bort<at>polsl.gliwice.pl   *** My personal opinions ***
Nie wierz nigdy kobiecie, dobrą radę Ci dam