A moze by ktos postawil komercyjny serwer news ????

Autor: futszak (futszak.WYTNIJTO_at_dione.ids.pl)
Data: Sat 14 Aug 1999 - 09:44:50 MET DST

On 13 Aug 1999 20:18:43 GMT, muhlig_at_us.edu.pl (Maciek Uhlig) wrote:

>Innymi slowy: nie ma w Polsce profesjonalnego komercyjnego serwera
>Usenet takiego jak serwer w ICM, albo w TASK, albo lepszego,
>dostepnego dla komercyjnych providerow. Moze by ktos cos takiego
>wreszcie postawil?

Ano wlasnie, tutaj ja sie w 100% zgadzam.

Od dawna czekalem na cos takiego, a sadze ze nie byloby problemem cos
takiego postawic.

Czyli:
1.Serwer news ze wszystkimi grupami alt.binaries.*, alt.pl.* oraz pl.*
a jak bedzie zapotrzebowanie to i z innymi.
2.Dostepny dla kazdego kto zaplaci za to, dostanie login i haslo
3. Latwo dostepny z tepenetu, czyli polaczony z nim szybkim laczem.
4.Pozadana na przyszlosc mozliwosc importowania grup poprzez satelite,
nawet za dodatkowa oplata.

Czy trudno do jasnej choinki (z wyjatkiem pkt.4) cos takiego postawic
???

Odnosnie pkt.4 male wyjasnienie:
News-y sa rozpowszechniane na zasadzie broadcastingowej (nie wiem czy
dobrze napisalem ta nazwe).
Transmisja satelitarna jest wrecz idealnym sposobem aby ominac
zatloczona siec przesylac grupy zarowno do innych serwerow news, jak i
dla koncowych userow (sieci osiedlowe, TV kablowe itd.)
O ile kanal satelitarny ma przeplywnosc 24Mbps jak nie wiecej, to
spokojnie da sie przez niego przepuscic wszystkie alt.bineries z
nawiazka. Cos mi sie dodatkowo wydaje ze wystarczy wynajac tylko
fragment kanalu i po problemie.
Gdyby problem zrealizowac to kocowy user, zjadacz alt.bineries
wystawilby sobie talerz za okno i w cenie abonamentu mialby full,
nawet nie bylby w stanie przejesc tylu golych dup coby mu z nieba
splywaly do kompa, a ze dane szlyby w sumie takie same dla wielu, to
cena nie bylaby az taka wysoka...

Tyle teoria, ciakwe tylko ile by kosztowal sprzet od nadawania
(mniejszy problem) i do odbioru (problem torche wiekszy)....
Mimo tego, postawienie serwera news bez satelity byloby mozliwe, a
nawet jeden starczylby chyba dla wszystkich chetnych.

futszak

--
Dostep do Internetu - 40 PLN / miesiac - http://rubikon.pl