Re: Co z newsami na ICM

Autor: Maciek Uhlig (muhlig_at_us.edu.pl)
Data: Fri 13 Aug 1999 - 22:18:43 MET DST

RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) wrote in
<7C472C332D_at_inf.wsp.krakow.pl>:

>Ale to sa alty! W kazdej chwili ktos moze zalozyc nowa grupe z
>"niepozadanymi" tresciami!
>Bedziesz recznie weryfikowal tworzenie kazdej grupy alt.* na
>serwerze???

To jest znowu mydlenie oczu. Kierujac sie takim rozumowaniem
musialbym wpuszczac do domu kazdego, kto chce do niego wejsc, lacznie
ze zlodziejami, bandytami, akwizytorami funduszy emerytalnych itp.
Jasne, ze w altach kazdy moze zalozyc taka grupe jaka chce. Ale:

primo: grupy pornograficzne istnieja w ustalonej postaci od lat i nic
nie stoi na przeszkodzie, aby ich nie transferowac, a transferowano

secundo: to nie kto inny jak admin ustala polityke postepowania z
grupami - moze na przyklad ignorowac powstawanie nowych grup w
hierarchii alt, i instalowac nowa grupe z alt wtedy, gdy uzna, ze ma
to sens

Oczywiscie, admin, ktory wpuszcza kazda grupe zakladana przez
kogokolwiek, kreci na siebie bicz.

I znowu zastrzezenie: osobiscie jestem zdania, ze nalezy udostepniac
wszystko, a userzy sami decyduja co czytaja. A teraz popatrzmy na
kolejne fakty (kazdy news admin moze sobie to obejrzec u siebie):
najchetniej sa czytane alt.binaries.erotica.* (bo w nich WIDAC!!!),
potem pl.* (bo mozna ZROZUMIEC, o czym pisza), potem reszta. No wiec
userzy chca ogladac pornografie - taki wyciagam wniosek. Moze tak nie
jest? A jaki odglos na pl.news.admin wywolalo moderowanie grupy o
seksie? Czy jakby chodzilo o moderowanie grupy o kanarkach tez by
powstalo pare setek maili? Seks wywoluje emocje, i tyle.

I teraz: znowu osobiscie uwazam, ze jesli userzy chca porno, nalezy
im to w pelni umozliwic. Jednak nie na serwerze uczelnianym
finansowanym przez KBN.

Innymi slowy: nie ma w Polsce profesjonalnego komercyjnego serwera
Usenet takiego jak serwer w ICM, albo w TASK, albo lepszego,
dostepnego dla komercyjnych providerow. Moze by ktos cos takiego
wreszcie postawil?

I jeszcze inaczej: to jest schizofrenia, czyli rozdwojenie jazni.
Dostawcy uslug wywodzacy sie ze srodowisk akademickich z jednej
strony chcieliby zaspokoic wymagania szerokiej klienteli komercyjnej
(aby zarobic, a najlepiej zarabia sie na seksie), z drugiej zas
postrzegani sa jako siec naukowo-akademicka. Zastrzezenie: nie wiem,
jak to jest z ICM, ale TASK przeciez sprzedaje ostatnio dostep do
alt.*.

Maciek