Re: FWD: Abuse of mail.rmf.pl SMTP service

Autor: Łukasz Grochal (lgrochal_at_rotfl.pl.eu.org)
Data: Sat 26 Jun 1999 - 21:33:22 MET DST

"Artur Urbanowicz" <artur_at_apollo.umcs.lublin.pl> pisze:

> Wiesz dobrze, ze ORBS sprawdza zachowanie internetowych serwerow
> pocztowych w jak najbardziej dobrej wierze.

Acha... a spamhosty mają zazwyczaj na swoich WWW informację 'nie
cierpimy spam-u; wszelkie próby nadużycia tego serwisu będą ścigane'.
Powiem to bardziej wprost, żeby nie było niedomówień: oni _piszą_,
że prowadzą bazę open-relayów. To taka uwaga, na którą będę się
powoływał za moment.

> Po stwierdzeniu, ze MTA jakiejs organizacji jest dziurawy jak sito
> uprzejmie informuja o stanie rzeczy osoby odpowiedzialne.

Problem jedynie w tym, że po stwierdzeniu, że MTA jest w porządku
olewają sprawę i niech się admin domyśla, kto i jakim prawem go
skanował. Szczyt taktu i kultury, nieprawdaż?

> Nie oburzaj sie wiec na skanowanie, tylko sprobuj wyjasnic u zrodla,
> dlaczego tak czesto ORBS interesuje sie Twoja siecia.

Innymi słowy ´udowodnij, że jesteś niewinny, bo nie damy Ci spokoju'?
Zaiste, genialny sposób działania.

[ciach o orbsach - prawdziwie, ale nie na temat]

> Sadze, ze odpowiedz ORBS nie zadowolila Twojej pieniaczej zylki. To,
> co mieli do powiedzenia znajdziesz na www.orbs.org, a teraz robia po
> prostu swoje i chwala im za to.

Widzisz... po moim _pierwszym_ liście, jeszcze przed zadowoleniem
tego, co nazywasz moją pieniacką żyłką, dopisali mnie do statycznej
bazy, ot tak - profilaktycznie. I to pomimo tego, że ich wcześniejsze
skany nie wykazały _żadnych_ nieprawidłowości w działaniu mail.rmf.pl.
Czy wobec tego ORBS jest bazą open relayów, czy może bardziej bazą pod
tytułem 'tych panów nie lubimy'? Jak powyższe ma się do wiarygodności
ORBS? Pamiętasz początek mojej odpowiedzi? _Piszą_, że prowadzą bazę
_open relay´ów_. Co więc robią w niej hosty (akładam, że nie jestem
jedynym, który w taki sposób został dopisany do ich bazy (i któremu
jest to zupełnie obojętne, mimo w pełni bezpiecznego MTA)) które open
relayami nie są? Ponieważ próba rzeczowego wyjaśnienia sprawy nie
powiodła się, obawiam się, że ORBS oczekują, że padnę im do stóp i
będę błagał o przebaczenie tego, że śmiałem ich urazić. Wybacz, ale
nie wiem, czy taka postawa bardziej mnie śmieszy, czy napawa
obrzydzeniem.

ORBS są OK. A właściwie ich idea. Problem leży gdzie indziej. Kiedy
pewien redaktor pewnego radia (180-190 cm) zaczął mieć o sobie zbyt
wysokie mniemanie, podszedł do niego ówczesny dyrektor anteny
(160-parę cm), stanął od niego tak o pół kroku, pomachał mu przed
oczami ręką i powiedział: ´palemka, to ci się już taaak buja, cooo?´
Chyba najwyższy czas, żeby ktoś tak pomachał przed oczami ORBS-om.

--
(-) Łukasz Grochal                            lgrochal_at_rotfl.pl.eu.org
                                            (for PGP signature visit:)