Re: co sie dzieje z polskim infoseekiem ?

Autor: J.F. (jfox_at_friko6.onet.pl)
Data: Wed 23 Jun 1999 - 11:50:38 MET DST

On Wed, 23 Jun 1999 00:27:21 +0200, Przemyslaw Popielarski <premax_at_hotmail.pl> wrote:
>Nikt nie neguje, ze TP S.A. zbija kase na polaczeniach generowanych dzieki
>istnieniu 0202122. Bartowi chodzilo tylko (IMO) o to, zeby wreszcie Ci
>udowodnic, ze Internet dostepny przez 0202122 jest i byl calkowicie
>bezplatny, a jedyna oplata to tylko _za_polaczenie_ do numeru dostepowego
>(czyli do sieci teleinf.). Bart ma oczywiscie racje i mam nadzieje, ze Ty
>wreszcie tez to pojales.

TO wcale nie jest takie jasne - od strony technicznej to mozemy sie dlugo
spierac czy Internet jest za darmo a za telefon trzeba placic, czy tez
telefon jest za darmo, a za internet trzeba placic ... tyle co za telefon :_)

Formalnie TPSA od dluzszego czasu starannie unika pierwszej wersji, i
raczej wymienia usluge laczna: "polaczenie z sieciami teleinformatycznymi",
przez co rozumie i koszt telefonu i dojscia do sieci, a taryfikuje
jak za telefon. Takie sformulowanie ma wiele zalet - od ewentualnych
rozliczen z innymi operatorami [gdyby bylo "bezplatne" - to nie musielibyb
placic za korzystanie. Teraz zdaje sie tez nie musza, ale formalne podstawy
do placenia sa] do kontroli podatkowej [usluga bezplatna - znaczy sie
darowizna? - to VAT mimo wszystko odprowadzic].

Czyli formalnie - to placimy za korzystanie z Internetu przez linie telefoniczna
a nie za samo telefonowanie do modemu dostepowego.

J.