Re: co sie dzieje z polskim infoseekiem ?

Autor: Bart Ogryczak (B.Ogryczak_at_students.mimuw.edu.pl.no.spam)
Data: Tue 22 Jun 1999 - 13:56:30 MET DST

Dnia Tue, 22 Jun 1999 09:38:14 +0200, Moi zeznaje:
>Bart Ogryczak <B.Ogryczak_at_students.mimuw.edu.pl.no.spam> wrote in message

>Bart, czego Ty _usilujesz_ dowiesc (bezskutecznie)?
>Co to jest "oplata za korzystanie z sieci"?
        No cóż, jeśli tego nie wiesz, to cała dyskusja wydaje
się bezcelowa.

>Kazdy ISP prowadzi przedsiebiorstwo polegajace na platnym
>umozliwianiu swoim klientom dostepu do internetu.
        Jakie odkrywcze stwierdzenie.

>Cena za korzystanie z dostepu przez klienta kazdego rodzaju
>(dial-up, lacza stale, webhosting, etc.) powinna byc tak ustalona, aby
>suma wplywow (przychody) pokrywala koszty funkcjonowania
>przedsiebiorstwa oraz dawala jego wlascicielowi zysk na ewentualny
>dalszy rozwoj firmy i/lub wakacyjny wyjazd szefa na Baleary.
        j.w.

>Czy uwazasz, ze oplaty dial-up'owcow TePSY nie zapewniaja jej
>zwrotu kosztow i osiagania zyskow z tytulu udostepniania sieci
>przez lacza komutowane? Zwaz, ze na CALA infrastrukture internetowa
>TePSY lozy (i slusznie) duzo wiecej podmiotow z niej korzystajacych,
>nie tylko sami modemowcy z 0202122.
        Gdyby taki sam ruch był generowany przez prywatnych ispów
na tych samych zasadach jak teraz, to zyski TP s.a. z połączeń
telefonicznych byłyby dokładnie takie same, dodatkowo mieli by
większe zyski z opłat od ispów. (bo chyba nie sugerujesz, że
łącza stałe są charytatywne i rozdają ję poniżej kosztów)

>Jesli uwazasz, ze TePSA do dial-up doklada, to ciezko byloby Ci taka
>niefrasobliwosc managementu monopolisty wykazac.
        Niefrasobliwość? Przecież chodzi o zabicie konkurencji,
oni wiedzą co robią, jak się jakiś ISP za bardzo rozrasta,
to zakłada jakiś swoje łącza ze światem i mniej wpływa do
kasy TPsy.

>Gdyby zas zachodzilo podejrzenie o cross-subsydiowanie uslug
>dostepowych z wplywow z pozostalych dziedzin dzialalnosci TePSY,
>to nie sadze, aby sie wychylano z wyodrebnianiem podmiotu pod
>nazwa "TP Internet".
        Tak sobie tłumacz.

>Placimy za korzystanie z Sieci i to az za duzo. A ze inni musza
>jeszcze cos-tam doplacac? Sorry, gowno mnie to obchodzi.
        To że płacisz za duzo też mnie gówno obchodzi.
EOT.

bart

--
bart_at_bart.w-wa.pl || http://www.bart.w-wa.pl