Re: Sprawa tzw. "restrukturyzacji taryf" w TePSIE i inne gorzkie zale (8kB)

Autor: Wojtek (wojtek_at_sikornik.gliwice.pl)
Data: Sun 13 Jun 1999 - 23:55:07 MET DST

Dziekuje Ci za ten list - zawiera bardzo wiele cennych danych, ktore zawsze
chcialem zobaczyc ale nigdy nie chcialo mi sie tego do kupy pozbierac.
Odwaliles kawal roboty - i za to dziekuje.

Mam jednak maly problem: spolegliwosc. Chcac wykorzystac je musze zalozyc,
ze sa prawdziwe. Napisz wiec nieco o ich pochodzeniu - zrodle. Wiem, ze kurs
zlotowki do roznych walut znalezc latwo i przy naszej inflacji nie jest to
nawet wazne, czy jest on z dzis czy tez z przez tygodnia. Chcialbym jednak
wiedziec skad masz informacje o taryfach - owiedziales strony poszczegolnych
telekomow czy tez znalazles jakies opracowanie zbiorcze ?

Znalazlem tez w Twoim liscie takie fragment dotyczacy polaczen
miedzynarodowych.

>Ponadto, taryfikacja u nas jest w odstepach
>pelnominutowych, u nich od 1 s. do 15 s. (choc zwykle jest
>pierwsza minuta pelna).

I tu mam kolejny problem z spolegliwoscia Twojej wypodziedzi. Napisz mi skad
wiesz, ze pierwsza minuta polaczenia miedzynarodowego jest "zwykle" w TPSA
zaliczana od razu. Wiem, ze jest tak u GSMowicow ale w TPSA ? Skad tez
wiesz, ze taryfikacja jest pelnominutowa ? Tak jest zapisana taryfa tpsa -
to prawda, ale impulsy kapia co iles tam sekund i placisz za to co gadasz.

Cos mi sie wydaje, ze tu sie mylisz - stad moje uwagi co do spolegliwosci.

>Jednym z ostatnich telekomow, ktory jeszcze zdzieral
>szmalec za przylaczanie byl Italian Telecom, ktorego przed zdechnieciem
>w nieslawie uratowal Olivetti.

Masz nieaktualnie dane - w ostatniej chwili DT dal lepsza oferte i teraz
wloskie telefony maja Niemcy.

>W TePSIE na jeden modem przypada pewnie ze stu userow,
>ale nikt nie nazywa tego naduzyciem, lecz wielka laska
>"narodowego operatora".

Doklanie to ponad 1 mln internetowcow na 10 000 modemow do ktorych przyznaje
sie CST a wiec 1:100. Poniewaz jednak liczbe inetowcow w Polsce niektorzy
szacuja juz na 3 mln a niezalezni operatorzy razem do kupy nie maja wiecej
jak 1000 modemow to wychodzi 1:300