Re: Sprawa tzw. "restrukturyzacji taryf" w TePSIE i inne gorzkie zale (8kB)

Autor: Nina Liedtke (nina_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 10 Jun 1999 - 23:26:37 MET DST

On Thu, 10 Jun 1999 19:14:41 +0200, "Moi" <Moi_at_w.pl> wrote in article
<7jornh$pnt$1_at_sunsite.icm.edu.pl>:

> W Kielcach "macanie" TePSY jest skuteczne za 1-8 razem (moj max. 30).
> Lecz nie napisalem tego postu wylacznie we wlasnym imieniu.
        Acha. A ja napisałam we własnym. Bo jakoś mi się wydaje, że nie ma
wielkiego sensu lansowanie darmowego numeru TPSA. On zawsze będzie
kiepski, bo coraz więcej ludzi kupuje sobie komputery z modemami, a w
ich preinstalowanych Windowsach jeszcze w sklepie 'preinstalowany' jest
numer 0202122. TPSA zwyczajnie za tym nie nadąży, nawet, gdyby chciała
(oczywiście nie twierdzę, że chce).
        Człowiek z pewnym doświadczeniem, taki jak Ty, jeśli już się bierze
za działalność mającą na celu pomoc osobom mniej doświadczonym, powinien
proponować działania, mające jakieś szanse powodzenia. Ludzie robią
sobie sieci osiedlowe (była tu kiedyś ich lista); w Warszawie dostęp do
sieci zaczęła udostępniać kablówka AsterCity; poza Warszawą działają
inne firmy telekomunikacyjne, są providerzy - wydaje mi się, że uwaga
wszelkich lobby internetowych powinna być skierowana na nich właśnie, a
nie na darmowy numer TPSA. Nadzieje, że coś się w kwestii tego numeru
wystrajkuje albo wynarzeka na listach dyskusyjnych, to zwykłe mrzonki
oraz nabijanie kabzy TPSA na zerwanych połączeniach :(

> Ale sa tez ISPs, przez numery dostepowe ktorych transfer jest wyraznie
> gorszy, niz przez 0202122, zas pingi do ich mailservera pozostaja gluche
> przez kilkadziesiat minut. To tez jest jeden z kolorow polskiego internetu
> (czarny). I to juz pisze przede wszystkim we wlasnym imieniu.
        O, widzisz! Można by zrobić jakąś stronę z informacjami tego typu o
wszystkich providerach, udostępniających dialupy. Coś w rodzaju Klubu
Konsumenta ;) Może się mylę, ale wydaje mi się, ze wiele osób unika
płatnych dialupów, bo boją się, że będą płacić jakieś straszne
pieniądze, na które ich nie stać. W efekcie płacą więcej, korzystając z
0202122. Sensowny 'ranking konsumencki' mógłby promować dobrych
providerów, ostrzegać przed złymi i w efekcie przyczynić się do
upowszechnienia ich usług, co wszystkim wyszłoby na dobre. Bo generalnie
wszelkie działania konstruktywne, choćby na małą skalę, są lepsze, niż
narzekania i strajki.

> A jaka mam alternatywe? Czy ktos mi zapewni lepsze transfery do/z
> (niekoniecznie polskich) AltaVisty, InfoSeeka i NorthernLight'a?
        Nie wiem. Nie znam się na tym. Ale są tu osoby, które się znają.
Rzuciłeś pytanie i Rafał już Ci napisał o NASK-u. Czy zamiast porównywać
ceny połączeń telefonicznych w różnych krajach, co jest niewątpliwie
bardzo ciekawe, ale prócz podniesienia poziomu adrenaliny raczej do
niczego czytelnikom Twoich postów się nie przyda, nie lepiej by było
zapoznać się z cennikiem NASK-u? Itd., j.w.?

> ... Mam wrazenie, ze na polipie (nomen omen!) tylko ja glosno
> wolam ISPs do konsolidacji aktywnosci lobby'ingowej.
        Wow, 'konsolidacja aktywności lobby'ingowej'. Brzmi zabójczo! A co by
ona dała zwykłym ludziom?

> Wracajac do pytania - mam wykupiony dostep.
> Tylko co mi z tego...?
        Czyżby nic? A ja oszczędzam pieniądze, czas i nerwy. Ponadto mam
dobry argument, pozwalający przerywać wpół słowa znajomym, kiedy tylko
zaczynają narzekać na 0202122. Skorzystają albo nie skorzystają, ale już
nie mogą mnie zanudzać tym tematem ;)

Pozdrawiam
Nina

--