Re: O wyzszosci cisco cache engine'a nad squidem (ujecie turystyczne)

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_wsp.krakow.pl)
Data: Sat 27 Feb 1999 - 20:21:32 MET

On Sat, 27 Feb 1999, Artur Grzymala wrote:

> Moim zdaniem jakosc tytulowych produktow jest sprawa drugorzedna.
> Wazniejsze jest to, ze squid jest darmowy, zas cce kosztuje jakies 1.5
> miliarda starych zlotych. Dlaczego cena jest najwazniejszym kryterium
> doboru postaram sie wyjasnic w dalszej, pelnej obrzydliwych insynuacji,
> czesci tego listu.

Faktycznie to, co wypisales, sa to obrzydliwe insynuacje. I wypisujac
takie rzeczy szkodzisz nam, uzytkownikom sieci Cyfronetu, w dyskusjach z
rzeczonym Cyfronetem na temat rzeczonego cache'a. Jezeli bowiem ktos z
Cyfronetu przeczyta na polipie np. moje czy Szymona wypowiedzi wskazujace
na problemy z dzialaniem cache'a, czy tez rzeczowe listy Michala
Jankowskiego mowiace o przypuszczalnym zlamaniu przez Cyfronet warunkow
umowy swiadczenia uslug poprzez zainstalowanie w/w cache'a, to sa to
konkretne argumenty, ktore (mam nadzieje) moga jakos wplynac na Cyfronet i
naklonic go do zrobienia czegos z tym klopotem. Ale jezeli obok tego ten
sam ktos przeczyta twoja wypowiedz, to stwierdzi, ze przy takich
argumentach to z wypowiedziami nt. cache'a nie warto dyskutowac, tylko
robic swoje (tzn. stawiac przymusowe i zle dzialajace cache ;->). Wrzuci
wszystko do jednego worka.
W kazdym razie ja sie zdecydowanie od wypowiedzi p. Artura Grzymaly
ODCINAM i prosze wszystkich (w tym zwlaszcza Cyfronet) o kontynuowanie
RZECZOWEJ dyskusji na temat cache'a.
Ja bym sugerowal, aby Cyfronet - poza usunieciem wskazanych juz
bugow, co oczywiste - jednak "odprzymusowil" tego cache'a (czy
CCE da sie wykorzystywac jako zwykle proxy?) - moze nie automatycznie dla
wszystkich (to jednak fakt, ze ten cache istotnie redukuje ruch, a
ogladaczom panienek akurat chyba wszystko jedno czy dostaja strone z
cache'a, czy nie ;-)), ale dla tych, ktorzy o to jawnie poprosza, podajac
*swoje wlasne* IP (a nie docelowe, jak w przypadku baz danych, o
ktorych tu byla mowa!), dla ktorych ruch mialby byc transferowany
bezposrednio bez cache'a.
Czyli inaczej: poprosisz, ze nie chcesz miec cache'a - nie masz, nie
poprosisz - masz defaultowo ;-). Czy nie jest to jakies kompromisowe
rozwiazanie?
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl