Re: O wyzszosci cisco cache engine'a nad squidem (ujecie turystyczne)

Autor: Artur Grzymala (artur_at_zoo.pl)
Data: Sat 27 Feb 1999 - 21:26:28 MET

: Faktycznie to, co wypisales, sa to obrzydliwe insynuacje.
Oczywiscie, ale poruszaja one interesujacy mnie aspekt calej sprawy.
Dlaczego kbn finansuje takie zakupy? Przeciez istnieje darmowe i uznane
za bardzo dobre oprogramowanie realizujace ta sama usluge.

: I wypisujac takie rzeczy szkodzisz nam, uzytkownikom sieci Cyfronetu,
: uzytkownikom sieci Cyfronetu, w dyskusjach z rzeczonym Cyfronetem
: na temat rzeczonego cache'a.
Moze, ale postaw sie w sytuacji prywatnego dostarczyciela uslug teleko-
munikacyjnych. Zarowno cyfronet, jak i nask swiadcza uslugi firmom
komercyjnym, prowadzac jakas dziwaczna walke z tpsa (jakosc bramek).
Dlaczego prywatne firmy placac podatki maja finansowac podejrzana
,,konkurencje''. Przeciez jedyna roznica miedzy naskiem a prywatna firma
o identycznym profilu, to zbudowanie nasku za pieniadze spoleczenstwa.
Nask, a prawdopodobnie wkrotce i cyfronet, nie pelni obecnie zadnej
sluzebnej roli w stosunku do srodowiska akademickiego, o czym moze
swiadczyc chocby niedawna sprawa z icm.
Nie jestem uzytkownikiem cyfronetu, ale jestem uzytkownikiem polskiego
internetu i uwazam, ze cyfronet i kbn bardzo mu szkodza. Oczywiscie
najbardziej szkodzi mu ministerstwo lacznosci.

: W kazdym razie ja sie zdecydowanie od wypowiedzi p. Artura Grzymaly
: ODCINAM i prosze wszystkich (w tym zwlaszcza Cyfronet) o kontynuowanie
: RZECZOWEJ dyskusji na temat cache'a.
Wypowiadalem sie w swoim imieniu na publicznej liscie dyskusyjnej.

: Czyli inaczej: poprosisz, ze nie chcesz miec cache'a - nie masz, nie
: poprosisz - masz defaultowo ;-). Czy nie jest to jakies kompromisowe
: rozwiazanie?
Mozna tez wylaczyc cache i wyslac do wszystkich klientow zapytanie:
,,W zwiazku z uruchomieniem nowej uslugi blablabla, proponujemy Panstwu
dostep do swiatowych zasobow www przez nasz najlepszy na swiecie system
cache'ujacy. Abonament za dostep przez cache wynosi 60% Panstwa
dotychczasowego abonamentu''. Mysle, ze atrakcyjnosc cenowa plus dokladne
wyjasnienie zalet rozwiazania spowodowalaby przejscie firm/instytucji, ktore
nie potrzebuja bezposredniego dostepu na nizszy abonament. Tylko, ze ten
cache nie zostal wstawiony po to, zeby odciazyc klientow.