Re: tpsa & proxy serwer

Autor: Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl)
Data: Fri 26 Feb 1999 - 11:17:48 MET

Michał Jankowski:

> Nie mam squida, nie interesuje mnie. Wydawalo mi sie, ze mowimy o
> istniejacych w3cache, nie o stawianiu wlasnego.
>
> Sprawdzilem z w3cache.icm.edu.pl.
> Najpierw jeden raz, zeby sie cache nakarmil, potem drugi.
> Wywolanie strony z obrazkami - strona bezwarunkowo z pierwotnego
> serwera, obrazki bezwarunkowo z cache.
> Reload - ___wszystko___ bezwarunkowo z pierwotnego serwera.
> shift+reload - jak wyzej.
> Pole "If-Modified-Since:" w zadnym z requestow do pierwotnego serwera
> nie wystapilo.
> Sorry, musze powtorzyc swoja opinie:
> [...]

Pozostaje mi tylko przyznać rację -- w3cache.icm.edu.pl faktycznie nie
zachowuje się tak, jak bym tego od niego oczekiwał. Jest zbyt ostrożny i
zbyt często ściąga strony z serwerów źródłowych.

To, co pisałem, było przy założeniu że netcache robi to samo co
squidy. A squidom się _bardzo_ dokładnie przyglądałem ostatnio i robią
dokładnie to czego bym od nich oczekiwał, znakomicie usprawniając
komunikację w sieci.

Dodam tylko (poza faktami), że ze smutkiem obserwuję jak grupa krytyków,
bazując na fragmentarycznych informacjach, robi antyreklamę pomysłowi
cache'owania WWW i zniechęca innych do korzystania z niego. Proponuję
każdemu zastanowienie się dobrze nad tym jak chce żeby sieć działała i
czy na pewno zwiększanie w nieskończoność łączy jest jedynym sposobem na
jej rozwój.

Jak rozumiem, Ci którzy nie używają w3cache i krytykują go, nie
narzekają na stan łączy międzynarodowych. To trochę tak jak nie idąc do
wyborów nie ma się prawa narzekać na wybranych polityków.

--J.