Re: Ciekawsze... Cyfronet (bylo: Re: Pseudo-cache NASKu)

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 26 Feb 1999 - 13:57:31 MET

Dnia 26 Feb 99 o godz. 6:43, Maciek Dobrzanski napisal(a):

> Z dniem dzisiejszym Cyfronet zablokowal mozliwosc sciagania wgetem stron z
> poza Polski:
>
> surf:~> wget -t0 http://www.cnn.com/
> --02:09:28-- http://www.cnn.com:80/
> => `index.html.1'
> Connecting to www.cnn.com:80... connected!
> HTTP request sent, fetching headers...
> Read error (Connection reset by peer) in headers.
> Retrying.
[...]
> surf:~> wget -t0 --header "User-Agent: Mozilla/4.0 \(Compatibile, MSIE 4.01,
> Win
> dows98\)" http://www.cnn.com/
>
> --02:14:21-- http://www.cnn.com:80/
> => `index.html.1'
> Connecting to www.cnn.com:80... connected!
> HTTP request sent, fetching headers... done.
> Length: unspecified [text/html]
>
> 0K -> .......... .
>
> itd.
>
> W takim razie "fachowcy" z Cyfronetu ZMUSZAJA mnie do NIE UZYWANIA programu.
> Czy to jest zgodne z prawem?

No przepraszam, ale to juz wkurzylo mnie do zywego.
Domagam sie wyjasnienia ze strony Cyfronetu!!!

Podobnie jak to, co napisal w jednym z poprzednich listow Wojtek Palacz, ze
cyfronetowy cache obecnie ignoruje naglowki "Pragma: no-cache" i "Cache-
control: no-cache". To jest sposob dzialania absolutnie niezgodny ze
specyfikacja protokolu HTTP! Jezeli wystepuje taki naglowek, cache zgodny z
protokolem HTTP *MA OBOWIAZEK* sciagnac strone z oryginalnego serwera bez
cache'owania! Czyli cache Cyfronetu jest *niezgodny z protokolem HTTP*. Czyli
- *NIE NADAJE SIE* do posredniczenia w transmisjach HTTP.

Zdaje sie, ze Cyfronet chce zafundowac swoim uzytkownikom Internet na sposob
chinski - tam tez na laczu na swiat stoi specjalne proxy, ktore nie wszystko
przepuszcza... Intencje moze inne, ale forma realizacji niestety taka sama...
:-((((

W kazdym razie chyba po tej dyskusji jedno nie ulega watpliwosci - w chwili
obecniej Cyfronet NIE ZAPEWNIA SWOIM ABONENTOM LACZNOSCI *Z INTERNETEM*.

Pozdrawia mocno wkurzony
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl