Re: tpsa & proxy serwer

Autor: Michal Jankowski (michalj_at_fuw.edu.pl)
Data: Fri 26 Feb 1999 - 12:46:04 MET

Jan Rychter <jwr_at_icm.edu.pl> writes:

> Pozostaje mi tylko przyznać rację -- w3cache.icm.edu.pl faktycznie nie
> zachowuje się tak, jak bym tego od niego oczekiwał. Jest zbyt ostrożny i
> zbyt często ściąga strony z serwerów źródłowych.

Alez wlasnie odwrotnie!!! Zbyt czesto (zamiast _nigdy_) przysyla
strony z cache bez sprawdzenia ich aktualnosci. Owszem, zdarza mu sie
bezwarunkowo a niepotrzebnei sciagac dwa razy to samo, ale to jest w
sumie mniej szkodliwe...

> Dodam tylko (poza faktami), że ze smutkiem obserwuję jak grupa krytyków,
> bazując na fragmentarycznych informacjach, robi antyreklamę pomysłowi
> cache'owania WWW i zniechęca innych do korzystania z niego. Proponuję
> każdemu zastanowienie się dobrze nad tym jak chce żeby sieć działała i
> czy na pewno zwiększanie w nieskończoność łączy jest jedynym sposobem na
> jej rozwój.

Najlepszym sposobem na zachecenie ludzi do korzystania z w3cache jest
poprawne zaimplementowanie/skonfigurowanie takowego. Krytyka nic nie
zaszkodzi serwisowi, ktory jest do bani. A konstruktywna krytyka moze
pomoc.

Caly czas pisze, ze pomysl jest dobry, tylko implementacja do bani...

> Jak rozumiem, Ci którzy nie używają w3cache i krytykują go, nie
> narzekają na stan łączy międzynarodowych. To trochę tak jak nie idąc do
> wyborów nie ma się prawa narzekać na wybranych polityków.

Czy jesli z Mokotowa na Zoliborz sie jedzie autobusem godzine i
tramwajem 50 minut, a widac, ze daloby sie zdazyc w 30 minut, to jak
wybieram tramwaj, to juz nie moge narzekac ani na tramwaj, ani na
autobus?

   MJ