Re: Przymusowy w3cache krakowskiego Cyfronetu

Autor: Jerzy.Pawlus_at_cyf-kr.edu.pl
Data: Thu 25 Feb 1999 - 09:39:04 MET

  Oczywiscie, ze najpierw go sprawdzilismy na wybranej podsieci.
  Doswiadczenia byly zachecajace. Wiekszosci wystepujacych problemow
  bylismy swiadomi. Co wiecej do dzisiaj nie mamy zadnego dowodu
  na istnienie problemu, ktorego nie daloby sie obejsc. Mimo toczacej
  sie tutaj dyskusji na ten temat.

  Byc moze okres wewnetrznego testowania byl zbyt krotki ale przemozyla
  ciekawosc i chec sprawdzenia efektow dzialania tego urzadzenia.
  Slyszymy tutaj glosy wylacznie narzekajace. Natomiast prawda jest tez to
  ze na kilkanascie tysiecy osob uzywajacych Krakowskiego Manu
  ze odezwaly sie tylko 4 glosy krytyczne. Powiem szzczerze, ze
  spodziewalismy sie duzo wiecej.

Wojtek Sylwestrzak pisze:

> co wiecej, wiadomo, ze oprogramowanie cisco CE 1.0 (czyli to, co jest
> obecnie dostepne) *nie dziala* dobrze, wiec nawet nie trzeba nic
> testowac.

  Nie wiem dokladnie o czym piszesz. Czy o wersji protokolu WCCP
  (obecnie 1.0), ktory dotyczy wylacznie wspolpracy routera z cache
  i samego cache raczej nie dotyczycy. Czy oprogramownia samego
  systemu urzadzenia (obecna wersja 1.5.0) czy czesci obslugujacej
  W3Cache (obecnie 1.7.3)

> wystarczy spytac tych, ktorzy juz to sprawdzili.

  Owszem zasiegalismy opinii na temat tego urzadzenia w Cernie,

Podsumowujac chcialbym dodac pare zdan na temat efektow dzialania
cache.

Instalujac to urzadzenia chcielismy odciazyc nasze lacze zagraniczne
(cachowane sa wylacznie strony zagraniczne)
Prawda jest taka, ze z 1.75Mbs, ktory mamy w swiat 1.4-1.5Mbs jest ciagle
zajete przez odwolania http. Zastosowanie cache pozwolilo srednio
zwiekszyc ta przepustowosc 2.5 raza. Obecnie zdarza sie, ze
po pare godzin cache jest obciazony na poziomie do 6Mbs a ograniczeniem
jest sposob przypiecia urzadzenia (Ethernet half-dupleks)
Docelowo planujemy przejsc na full a byc moze fast ethernet.

Oczywiscie mozna potepiac w czambul kazda inicjatywe ale korzysci ze
stosowania urzadzenia sa widoczne i trzeba rozwazyc wszystkie za i przeciw.

Jurek