Re: Przymusowy w3cache krakowskiego Cyfronetu

Autor: Wojtek Sylwestrzak (W.Sylwestrzak_at_icm.edu.pl)
Data: Thu 25 Feb 1999 - 10:07:03 MET

Jerzy.Pawlus_at_cyf-kr.edu.pl wrote:

> Nie wiem dokladnie o czym piszesz. Czy o wersji protokolu WCCP
> (obecnie 1.0), ktory dotyczy wylacznie wspolpracy routera z cache
> i samego cache raczej nie dotyczycy. Czy oprogramownia samego
> systemu urzadzenia (obecna wersja 1.5.0) czy czesci obslugujacej
> W3Cache (obecnie 1.7.3)

jedno i drugie, tzn. wccp 1.0 jest protokolem wadliwym,
ktory nie pozwala na wiele rzeczy (chocby ominiecie CE w przypadku
niektorych awarii). wccp 1.0 to jest protokol prywatny i jedynie
netapp i inktomi kupily na niego licencje od cisco, ale nie maja
zamiaru go implementowac. zreszta samo cisco oglosilo wersje 2.0,
ktora jest juz licencjonowana publicznie. IOS 12 nie umie juz wccp 1.0,
tylko 2.0. co do oprogramowania samego CE, to ma niewlasciwie
zaimplementowany tzw. object replacement oraz procedury odswiezania
obiektow, w szczegolnosci nie jest zgodny z http/1.1
zreszta nie oszukujmy sie, to jest produkt w wersji probnej.

> Owszem zasiegalismy opinii na temat tego urzadzenia w Cernie,

hm, w cernie sa jacys specjalisci od w3cache ? :-)

--w