Re: Czy poczta e-mail ma gorszy status od listu i czy mozna ja niedoreczac ??

Autor: smarkacz (smarkacz_at_anathema.eu.org)
Data: Fri 12 Feb 1999 - 20:52:30 MET

on Fri, 12 Feb 1999 00:12:04 GMT, Expert wrote:
> Nie ma takiej instytucji jak probne konto e-mail.

Bredzisz.

> Mowie o sytuacji , gdy wysylam poczte e-mail do adresata.
> Juz to powtarzam. Ja nie ma ochoty sprawdzac, ze a_at_cos.tam to konto 2
> misieczne, a b_at_cos.tam to na 2 lata , a jeszcze inne na 7 dni.

A co mi do tego? Sprawa z kontem próbnym (przynajmniej tam gdzie
pracuję) załatwiana jest tak:
Konto jest zakładane na 14 dni - jeśli po tych czternastu dniach
klient nie zdecyduje, że chce utrzymać swoje konto (odpłatnie),
konto jest kasowane.

> I ktory system ma sprawdac czy wchodzisz z konta 7-dniowego czy
> rocznego.

A co *mnie* to obchodzi? Próbne konto jest zakładane na z góry
określony czas i jeśli klient nie chce płacić za usługi to nie ma
żadnego powodu dla którego miałoby dalej istnieć.

> Wchodzisz w system, otrzymujesz mase ofert handlowych, kontraktow ,
> a tutaj twoj ISP mowi bye bye , moze jutro zamkne.

Nie `może jutro' - konto próbne jest zakładane na 14 dni,
następnie (zależnie od decyzji klienta) jest likwidowane albo
staje się normalnym, płatnym kontem.

> Jezeli masz podpisany kontrakt to wiesz co tam pisze, jezeli nie masz
> kontraktu to masz zapewnic relay i archiwizowac poczte i dac
> autoresponder, chocby dla wykazania dolozenia nalezytej starannosci,
> bo inaczej moga cie scigac po sadach ;-(

Ja akurat nie podpisuję umów z klientem, poza tym mnie nie bardzo
mogą ścigać po sądach, ponieważ to nie ja decyduję o kasowaniu
kont :)

> BTW, poczta e-mail jest oferowana prawie bezplatnie , za grosze , zatem
> przed sadem nie bedziesz sie mogl wykazac ewentualnymi kosztami i
> stratami poniesionymi w zwiazku z utrzymywaniem nieoplaconego konta
> przez kolejny 1 miesiac , az do jego zamkniecia, zgodnego z cywilizowana
> procedura.

Hmm.. jeśli umowa zostanie zawarta na określony czas to mogę
skasować konto w chwili jej wygaśnięcia - to chyba oczywiste.
Oczywiście większość kont jest zakładana bezterminowo, więc tutaj
najpierw są słane ostrzeżenia, potem konto jest blokowane, a
dopiero dużo później kasowane.

--
[Jacek P. Szymański]##[smarkacz_at_anathema.eu.org]##[IRC: smarkacz]
[Network Admin]#####[ZmieńNa_Fanklub: http://anathema.eu.org/znf]