Re: smtp.polbox.com kiedy sie ruszy?

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 10 Feb 1999 - 10:12:59 MET


> Nie wiem jakich, ale takie małe też nie są - nie wystarczy zakup
> sprzętu, trzeba jeszcze opłacić administratora oraz łącze ze
> światem.
Znam serwisy, gdzie administrator jest na godziny, od czasu do czasu.

> Ach, to chodzi o serwer bezpłatnych kont mailowych? Trudno mi
> powiedzieć, bo takie konto miałem tylko przez jakieś 2 miesiące
> na free.polbox.pl,
Teraz jest samo polbox.com

 ale jeszcze pamiętam, że zakładając tam konto
> musiałem potwierdzić zgodę na wszystkie warunki Polboksu, a tam,
> o ile pamiętam, było wyraĽnie napisane że mogą wyłączyć serwer
> lub skasować moje konto bez zapowiedzi oraz podania powodów.
I niech tak pisza.
Ale przeciez gdy podajesz swoj adres e-mail w swiat to John z Anglii nie
czyta tych warunkow i jest przekonany , ze jak wysyla list do ciebie to
go odbierasz, a gdy list nie wrocil, a nie odpowiadasz to znaczy ze
lekcewazysz Johna.
Przeciez to juz taki standard.
Gdy wysylam listy na rozne adresy to skad mam wiedziec czy to free czy
nie, wysylam i czekam na odpowiedz.
Zatem ciaglosc obslugi e-mail wydaje sie byc standardem, a nie opcja.
A z tym wylaczaniem to chyba juz wiekszosc firm z tego zrezygnowalo poza
amatorami.
 
> Och, a masz jakąś umowę, że Twój adres email przetrwa choćby
> następne pół godziny? Bo coś mi się zdaje że na bezpłatnych
> serwerach wygląda to zupełnie inaczej - czyli właściciel serwera
> może skasować dowolne konto bez podania przyczyn.
Po mojemu nie moze, a nawet mu nie wolno.

Moze trzeba tutaj orzecznictwa, jedynie dostepne pochodzi ze stanow,
ale mysle ze komisja UE cos juz przygotowala do ochrony poczty e-mail
uzytkownikow. Przesle im zapytanie.

> Aha, i z tego, jak i z Twoich powyższych stwierdzeń zapewne ma
> wynikać, że onet nie ma prawa w dowolnym momencie zamknąć friko
> bo Ty masz tam konto. Powalające.
Nie mowmy konkretnie o friko, ale jezeli serwis nie padnie z przyczyn
losowych, to administrator nie ma prawa zamykac serwisu e-mail bez
uprzedzenia.
Firma moze splajtowac , ale i wtedy pisze do uzytkownikow kont z prosba
o zamykanie i zapewnia relay przez 2-3 miesiace, albo daje
autorespondery aliasowe.
>
Jacek



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 16:19:30 MET DST