Re: Thawte Inc. pisze ze certyfikaty VeriSign SSL beda niewazne 01.01.2000

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 03 Feb 1999 - 00:10:52 MET

J.F. wrote:

> A podaj w ktorej ustawie lub rozporzadzeniu wystepuje "certyfikat SSL"
Nie mam przed soba, ale wydaje mi sie ze w prawie bankowym lub
przepisach wykonawczych nt. zabezpieczenia i autoryzacji transakcji
elektronicznych z uzyciem kart platniczych, a dalej, jezeli w
odroznieniu od systemu amerykanskiego, nadal o tym sie jeszcze nie
wspomina, to SSL pojawia sie w ogolnych warunkach handlowych nt.
autoryzacji platnosci kartami kredytowymi.

Pytanie sensowne. Zapytam sie w banku.
Moze Pan Jencek z OE Pekao nam pomoze.

> Widziales gdzies w kolejce w supermarkecie ludzi z karta i dowodem
> osobistym w reku ?
No bywa tak, ze sie ma prwo jazdy ze zdjeciem, ktorym sie musze
wylegitymowac np. w Macro Cashu.
Ale np. z regulaminu Polcardu wynika prawo sklepu do wylegitymowania
okaziciela karty kredytowej w razie watpliwosci ( wedlug uznania
przyjmujacego platnosc).

> To w koncu prawnym [nr przepisu prosze] czy tylko formalnym [umowa z
> bankiem] ?
Formalnym (umowa z bankiem) a prawnym z delegacji ustawowej (prawo
bankowe), przepisy wykonawcze i statutu banku, licencji banku z
okresleniem zakresu dzialalnosci ( ale do tych dokumentow nie mam na
razie wgladu). Niemniej sie zapytam, bo znajomy prowadzil zarzad
powierniczy prywatnego banku.

> A co - potrafif podac przepis prawny gdzie jest napisane ze dociera i
> basta ? :-)
Dociera poniewaz z uwaga odpowiadam i dziekuje za krytyczne uwagi.

> J.
Jacek