Re: Thawte Inc. pisze ze certyfikaty VeriSign SSL beda niewazne 01.01.2000

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 02 Feb 1999 - 23:59:46 MET

> A *wazny* certyfikat, kogo identyfikuje?
> Placacego czy sprzedajacego?
Wydaje mi sie ze CA wydaje certyfikat firmie internetowej, zatem wazny
certyfikat identyfikuje sklep, sprzedajacego.
Niewazny certyfikat nie stanowi zadnej identyfikacji.

> Sytuacja w sklepie jest troche inna.
> Gdy cos od kogos kupujesz, ten ktos nie ma obowiazku okazywania ci zadnego
> dokumentu.
Dokumentem identyfikujacym sprzedajacego jest wystawiona faktura.

Ty oczywiscie mozesz powiedziec, ze "jezeli Pan mi nie
> udowodni, ze Pan ma np. wazna koncesje na sprzedaz alkoholu, to ja od Pana
> nie kupuje", i jezeli nie kupisz, bedzie to twoja decyzja. Mozesz tez
> machnac reka i kupic. To tez bedzie twoja decyzja. Ale w jednym i w drugim
> przypadku transakcja jest wazna! Nieposiadanie przez sprzedajacego
> dokumentow czy posiadanie niewaznych nie ma tu nic do rzeczy.
Tu bym sie nie zgodzil.
Dostatecznym przykladem jest sprzedaz samochodu przez autosalon z
drugiej reki.
Posiadanie przez sprzedajacego niewaznych dokumentow ( sic) ma bardzo
duzo do rzeczy, albowiem bywa i tak, ze po pewnym czasie przychodza
panowie i odbieraja tak zakupiopny samochod ;-(

O ile
> oczywisci dostales w zamian za swoje pieniadze zadany towar czy usluge.
j.w.
> Pozdrowienia,
> Jaroslaw Rafa
> raj_at_inf.wsp.krakow.pl