Re: Thawte Inc. pisze ze certyfikaty VeriSign SSL beda niewazne 01.01.2000

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_wsp.krakow.pl)
Data: Tue 02 Feb 1999 - 22:43:37 MET

On Tue, 2 Feb 1999, Expert wrote:

> Jak slusznie zauwazyles niewazny certyfikat nie stanowi identyfikacji
> serwera, zatem transakcja is invalid.
A *wazny* certyfikat, kogo identyfikuje?
Placacego czy sprzedajacego?

> Wydaje mi sie ze taka sytuacja jest codziennoscia na poczcie, w banku.
> Dowod zazwyczaj nie ma waznosci czasowej, ale okazujac paszport urzednik
> dokladnie sprawdzal date jego waznosci .
> Gdy platnikiem jest poczta, bank, to okazujac niewazny dokument
> tozsamosci nie otrzymujesz wyplat swiadczenia.
To troche inna sytuacja - pieniadze sa przeznaczone dla konkretnej osoby
(czasami nawet, jak przy wyplacie z wlasnego konta, stanowia jej wlasnosc)
i jej maja byc wyplacone, a nie stanowia bezposredniej zaplaty za zaden
towar czy usluge.
Wiec musisz sie wykazac, ze to ty jestes ta osoba, dla ktorej pieniadze
sa przeznaczone.
Sytuacja w sklepie jest troche inna.
Gdy cos od kogos kupujesz, ten ktos nie ma obowiazku okazywania ci zadnego
dokumentu. Ty oczywiscie mozesz powiedziec, ze "jezeli Pan mi nie
udowodni, ze Pan ma np. wazna koncesje na sprzedaz alkoholu, to ja od Pana
nie kupuje", i jezeli nie kupisz, bedzie to twoja decyzja. Mozesz tez
machnac reka i kupic. To tez bedzie twoja decyzja. Ale w jednym i w drugim
przypadku transakcja jest wazna! Nieposiadanie przez sprzedajacego
dokumentow czy posiadanie niewaznych nie ma tu nic do rzeczy. O ile
oczywisci dostales w zamian za swoje pieniadze zadany towar czy usluge.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl